duminică, 12 octombrie 2014

Nu Ponta este problema noastră ci sistemul patronat de el !

Constanța, ieri. Mitingul ACL. Klaus Iohannis a revenit cu ideea care trebuie, dar trebuie să fie de bază nu doar în această campanie ci și după câștigarea alegerilor.

Se spune că mă lupt cu candidatul Ponta, că noi doi vom intra în turul doi. Daţi-mi voie să vă spun ceva apropo de luptă, Victor Ponta reprezintă un sistem, în spatele lui sunt toţi baronii, sunt toate găştile de partid, el a dezamăgit, dar sistemul îl împinge înainte. Eu, de fapt, nici nu mă lupt cu Victor Ponta, mă lupt cu sistemul pe care îl reprezintă şi nu mă lupt pentru mine, mă lupt pentru voi”, a spus Iohannis.

Se cuvine a ne aminti formarea USL. Lupta contra sistemului patronat de Traian Băsescu. În parte s-a reușit, se părea că lucrurile vor merge înainte, spre bine. Nu s-a putut. PSD-ul baronilor roșii a considerat că sistemul lui Băsescu nu trebuie destructurat, nu trebuie înlocuit ci că trebuie preluat. Au trecut la preluarea lui și la ruperea alianței USL. Nu mai aveau nevoie de liberali.

Zilele acestea am citit niște articole și comentarii ale jurnaliștilor și susținătorilor lui Traian Băsescu. În urma monstruosului scandal Microsoft. Scandal în care sunt vizibili, chiar foarte vizibili, miniștri și funcționari din cabinetele Năstase (unde s-a clocit mizeria !), Tăriceanu (cel care nu s-a sinchisit) și Boc (cel care a înțeles să profite din plin). Jurnaliștii băsiști au constatat, cu mare supărare, că de fapt Băsescu nu a luptat contra corupției instaurate de guvernul Năstase ci, pur și simplu, a preluat sistemul corupt în favoarea sa. S-au simțit înșelați. Sunt mânioși. Degeaba. Răul a fost făcut.

Crin Antonescu a fost cel care a introdus tema luptei împotriva sistemului ticăloșit patronat de Traian Băsescu. Tot el este cel care a arătat că PSD și Victor Ponta au trecut la preluarea lui, în forță, în interesul baronilor roșii ai PSD. A fost trădat de liberalii care mai apoi sau adunat în spatele lui Tăriceanu sau au trecut fie la PSD, fie la UNPR, fie la PC. Era incomod pentru aceștia, era incomod pentru PSD-UNPR-PC.

USL a atras pentru că și-a luat angajamentul că va lupta împotriva sistemului ticăloșit al lui Traian Băsescu. Sloganul „Dreptate până la capăt” era angajamentul ferm că respectivul sistem va fi eliminat. O parte a USL, formată din PSD, UNPR și PC plus o parte dintre liderii liberali care s-au dus după Tăriceanu nu au fost de acord. Au trădat cauza comună. Au participat la preluarea sistemului în folosul propriu.

Acum, Klaus Iohannis preia, corect, angajamentul de a lupta contra sistemului ticăloșit al lui Traian Băsescu, preluat de Victor Ponta și aliații lui. Îmi place să cred că în PNL au rămas cei care nu sunt corupți, că în fostul PDL care a fuzionat cu PNL nu sunt corupții lui Băsescu sau alții, că cei care au greșit susținând pe Traian Băsescu timp de 10 ani își recunosc greșelile. Îmi place să cred că de această dată lupta politică va fi dusă până la capăt. Că sistemul ticăloșit preluat de Victor Ponta și PSD de la Băsescu va fi eliminat. Cu ajutorul cetățenilor care vor vota cu Klaus Iohannis, cu ajutorul instituțiilor statului unde sigur mai sunt oameni de valoare nemânjiți de corupție, cu ajutorul Justiției.

Avem șansa de a elimina corupția cumplită care ne ține pe loc de la primul mandat al lui Iliescu și până acum, la finalul de mandat al lui Băsescu.

6 comentarii:

ADRIAN spunea...

As fi de acord daca nu as remarca faptul ca sistemul ticalosit inca mai insemna pentru mine Vasile Blaga, Roaberta Anastase, Raluca Turcan, Ioan Oltean, Gheorghe Udriste ... sa mai insir? Nu m-am lamurit inca daca baronul local nesimtit de care m-a scapat Rares Manescu, adica gentlemanul Poteras, este sau nu revenit in sanul partidului de unde s-a instalat ca baron de tocmai cel ce ma anunta ca m-a scapat de el. Stu, sunt un om care n-are masura politica si nu intelege raul cel mare ...

Anonim spunea...

Daca dl.Johannis dorea sa "lupte pentru noi,cetatenii,"era CORECT si CINSTIT sa o faca ALATURI de dl.Antonescu,cel care a identificat,primul,"sistemul ticalosit si pe "patroana"lui"de la usa bordelului"SI NU ASEZANDU-SE,prin tradare si "aranjamente" de culise,in locul celui care a muncit cu daruire, sacrificiu personal,darzenie si INTRANSIGENTA,timp de CINCI ANI,FARA INTRERUPERE, pentru inlaturarea sistemului respectiv.Dl.Johannis afirma ca "nu se lupta cu dl.Ponta",pai aici greseste,deoarece, ca si T.B.el va conduce "sistemul ticalosit",in schimb,dlJohannis "S-A LUPTAT SA-I IA LOCUL" la Prezidentiale dl.Antonescu,pe care el, dl.Johannis il sustinuse timp ,tot, de 5 ani.Cred ca PNL,vechi, a fost rupt in doua,de dl.Taricianu,pe de-o parte si de dl.Johannis ,pe de alta parte.Pronosticul meu e ca dl.Ponta va fi noul Presdinte,ALTFEL dl.G.Maior,cel mai informat om din Rom.,NU SI-AR FI DAT DEMISIA din SRI pentru a fi "pregatit" sa preia functia de P.M.

Crăciun Florin spunea...

Adrian,

Va mai trece un timp până când cei din fostul PDL dar și unii din PNL își vor curăța creerii de băsism.

Eu am răbdare, ca persoană mai în vârstă care știe că timpul le rezolvă pe toate.

Va fi mai greu pentru voi, cei mai tineri, cei care sunteți activi și nu vă hotărâți să alegeți. Unii chiar umblați după himere.

Cei pe care i-ai pomenit sunt activi politic. Au electoratul lor. Este mai important să îi am alături pentru îndeplinirea scopului comun decât să îi am adversari. Rolul meu, ca liberal, este să îi sprijin să devină liberali pur-sânge, nu să îi hulesc zi de zi.

Crăciun Florin spunea...

Anonim,

Hai să nu confundăm stările. Crin Antonescu nu vrea să lucreze cu Klaus Iohannis candidat la Președinție pentru că, așa cum explică el, Crin, după viziunea lui, Klaus este bun de premier.

Restul partidului nu a fost de acord. Restul partidului consideră că poate obține victoria în alegeri cu Klaus Iohannis.

Dacă vii cu teoria că Iohannis vrea să preia sistemul ticăloșit al lui Băsescu, atunci mă obligi să pun un mare semn de întrebare cu privire la tine. Anonim-anonim, dar totuși al cui ești ?!

Dacă ești al lui Crin să înțeleg că vă aliniați în spatele lui Ponta ? Acuzele la adresa lui Iohannis, absolut nedrepte, cam asta îmi dă de înțeles.

Anonim spunea...

Dl.Craciun,cum puteti sa spuneti ca"daca sunt a lui Crin ma aliniez in spatele lui Ponta"?Mi se pare "un sacrilegiu" aceasta afirmatie a dvs!Va asigur,cu cea mai buna credinta si simpatie profunda pentru PNL.ca NU confund nimic!Am urmarit,in direct,scena de la Congresul PNL.cand sala,dupa ce l-a aplaudat,in picioare, pe dl.Antonescu,a cerut spunerea la vot desemnarea candidatului la prezidentiale iar dl.Johannis,care primise niste aplauze,MAI ANEMICE,cu putin mai inainte,cand fusese ales ca noul presedinte al PNL.A REFUZAT cererea membrilor PNL.fara nici o explicatie,si a amanat-o pentru a fi luata in DP,de la care au lipsit NEMOTIVAT si,cred eu, si MULTI alti simpatizanti PNL.Eu,personal,l-am auzit pe dl.S.Frunzaverde la B1 afirmand,cu toata taria,ca dl. Antonescu NU trebuie sa candideze la prezidentiale,dansul pe care Crin il primise in pnl,plecat din pdl."din cauza politiei politice a lui T.B. si venit in pnl"sa construiasca dreapta alaturi de Crin.Cand ziceti ca "restul partidului"l-a vrut pe dlJohannis in locul dl.Antonescu pentru functia de presedinte,dati-mi voie. sa nu va cred,din mai multe motive.1,DLAntonescu a condus acest partid,5ani,foarte grei si a obtinut cele mai bune rezultate: 15o pnl-isti in Parlament,12 sefi CJ si 9oo primari pnl.DlJohannis nu a contribuit cu nimic la succesul pnl.si,CEL MAI IMPORTANT AVEA O INTELEGERE cu dlAntonescu pentru functia de PM.2,intr-o confruntare cu Ponta dlAntonescu ar fi fost IMBATABIL.3,dl.Antonescu nu are nici un fel de probleme cu ANI.Cel mai MULT m-a durut afirmatia dvs."daca sunteti cu Crin sa inteleg ca sunteti cu Ponta".Ce ati vrut sa spuneti?Cumva ca dl.ANTONESCU este cu Ponta?Si inca ceva,CUM sa"vin eu cu teoria ca dl.Johannis vrea sa preia sistemul ticalosit al lui T.B.?Scuze pentru repetarea ideii cu Crin si Ponta.Sunt "anonim" pentru ca nu m-am descurcat cu sistemul dvs. de inregistrare,daca mi-l explicati putin va dau numele meu,nu ma ascund deloc cum banuiti dvs.

Crăciun Florin spunea...

Anonim,

Vreau să fiu mai clar.

Am văzut foarte mulți „susținători” declarați ai lui Crin care atacă dur PNL și candidatul PNL. Ca atare, sunt foarte suspicios atunci când văd un susținător al lui Crin care își dorește ca Iohannis să piardă alegerile și „lucrează” pentru acest rezultat.

Am fost susținător al lui Crin. Atât timp cât Crin și-a asumat niște responsabilități publice, întâi ca președinte al PNL, apoi ca președinte al Senatului, copreședinte al USL am fost unul dintre cei care l-au susținut.

Acum nu îl mai pot susține pentru că s-a retras. Pot să îi port o simpatie aparte, nu pot însă să zic că îl susțin. Contra cui să îl susțin ? Are el un proiect de care nu am eu cunoștință ? Nu cred. Din ce știu eu (și știu bine !), Crin nu vrea să participe la campania lui Iohannis pentru că nu este construită pe un model care să i se potrivească lui. Dar Crin nu este un răzvrătit în partid, nu este un dușman al partidului și cu atât mai puțin al lui Klaus Iohannis.

Știind aceste lucruri nu pot înțelege ce vor așa-zișii susținători ai lui Crin ?! Pentru că însuși „idolul” lor se dezice de ei. În caz contrar, Crin ne minte. Nu îmi vine a crede că se coboară Crin până la astfel de manevre perverse. El să iasă public și să nu confirme „curentul Crin” din PNL iar pe ascuns să fie o cu totul și cu totul altă realitate.

Din respect pentru Crin Antonescu cred că așa-zișii lui susținători sunt, de fapt, intruși de-ai lui Ponta, ai lui Tăriceanu, ai lui Meleșcanu sau a altuia care au ca scop destabilizarea alegătorilor PNL și pierderea alegerilor. Pot fi și nemulțumiți care au luat pe cont propriu o acțiune de răzbunare pentru trădarea comisă împotriva lui Crin. Numai că ... ținta este în altă parte. Trădătorii sunt Ponta, Tăriceanu și alții, cei care au fost miniștri promovați de Crin și s-au dus alături de Ponta.

Nu cu PNL trebuie să ai tu „războiul”. Dacă îl continui, atunci sunt în drept să consider că ești de-ai lui Ponta.