miercuri, 30 august 2017

Ba, pe-a mă-ti ' ! Concluzia după discursul lui Tudorel Toader


Am citit postările pline de entuziasm ale unor persoane prezente pe facebook după ce au lecturat informațiile publicate după declarațiile lui Tudorel Toader pe site-uri apropiate de propaganda rusă. Să fie. Asta le place, asta citesc.

Eu am altă părere. Prelucrez informația după Agerpres. Chiar dacă și cei de la Agerpres mai participă la promovarea propagandei ruse, nu o fac chiar pe față. Se mai abțin și ei.

Declarațiile lui Tudorel Toader sunt o mostră de „golănie soft”. Răzbate, cu multă putere, o formă de „dușmănie” față de Ministerul Public și procurorii care încadrează această instituție constituțională a statului. Mai ales după ce procurorii de frunte ai instituției nu au „apreciat” contribuțiile lui la reforma celei de a treia puteri a statului: Justiția ! Pentru că există la Agerpres și poziții exprimate de Asociația Magistraților din România, a Uniunii Judecătorilor din România, a altor organizații profesionale ale magistraților din România care, în general, și-au exprimat nemulțumirea că propunerile lor nu au fost ascultate și nici nu au fost luate în seamă (sau au fost luate dar au fost eliminate ca necorespunzând intereselor forțelor politice de la guvernare !), trag concluzia că „reforma Justiției” nu se face de către puterea judecătorească, prevăzută în Constituție ca „Autoritate judecătorească”, se face de către puterea politică PSD-ALDE prin intermediul Guvernului care îl are ca „vârf de atac” pe acest avocat și profesor universitar de drept Tudorel Toader, numit ministru ca să acopere scandalul din iarnă provocat de alt „specialist”, supranumit „Ciordache”, pentru promovearea OUG nr. 13/2017 !

Dacă cei care formează „Autoritatea judecătorească” potrivit prevederilor Constituției de la Cap. VI, ca a treia putere a statului român ((art. 1 alin. (4) din Constituție), cu Secțiunea 1 - Instanțele judecătorești -, cu Înalta Curte de Casație și Justiție ca autoritate supremă a instanțelor de judecată, Secțiunea a 2-a - Ministerul Public -, cu Ministerul public ca autoritate supremă asupra unităților de parchet de pe lângă judecătorii dar și asupra activității procurorilor, Constituția prevăzând pentru ministrul justiției rolul de autoritate asupra procurorilor care urmărește asigurarea „legalității și imparțialității” activității acestora și nu altfel ((art. 132 alin (1) din Constituție)) și Secțiunea a 3-a - Consiliul Superior al Magistraturii -, garantul independenței Justiției ((art. 133 alin. (1) din Constituție) nu au dreptul să se organizeze singuri pentru a îndeplini funcțiile constituționale pe care le au în statul de drept, atunci suntem în fața unei acțiuni directe, agresive de subordonare a Justiției de către puterea executivă și legislativă. Acesta este fenomenul la care suntem martori !

Parlamentul, prin cele două Camere, își face singur organizarea și își asigură funcționarea. Guvernul își stabilește organizarea la prezentarea programului de guvernare și a miniștrilor în fața Parlamentului. Tot Guvernul poate, în baza legilor în vigoare, să își modifice structura fie prin legile duse în fața Parlamentului fie prin hotărâri de guvern și când vrea „mușchii lor”, prin ordonanțe de urgență. Justiția nu are această posibilitatea. Nu vrea Parlamentul și Guvernul (care este produsul unei majorități parlamentare și nu a întregului Parlament !) ! De aceea se profită de faptul că Justiția nu are drept de inițiativă legislativă iar individul din fruntea Ministerului Justiției face afirmația că el discută doar cu CSM ! Ce este culmea, este faptul că avizul CSM nu este obligatoriu ! Este „consultativ” ! De aceea s-au exprimat Tudose și Toader că în Guvern „se va decide” ce se duce în Parlament iar acolo se va finaliza.

Din câte cunoaștem, CSM va cere puncte de vedere de la Înalta Curte de Casație și Justiție, de la Ministerul Public, de la Inspecția Judiciară iar cele două Secții vor avea la rândul lor o analiză pe textele de lege. CSM fiind un fel de „guvern din umbră” al „Puterii judecătorești”. Abordarea magistraților nu va semăna cu abordarea avocaților care se pare că au fost sfătuitorii din umbră ai lui Tudorel Toader sau a „magistraților pârâți”, doritori de „sprijin politic”. Ne putem aștepta ca Tudorel Toader să „se șteargă la cur” cu părerile magistraților, dar în special parlamentarii puterii, pe motivul că, politic, propunerile acestora nu concordă cu proiecțiile Guvernului și ale Parlamentului privind Justiția. De fapt nu concordă cu dorințele nesatisfăcute de subordonare a Justiției de către Politic, dorințe atât de mult exprimate de infractorul Liviu Dragnea și inculpatul CAP Tăriceanu alături de corul de penali care ocupă fotoliile parlamentare.

Pentru toți aplaudacii PSD, ALDE, UDMR, PMP am o recomandare: una este legea penală sau civilă unde Parlamentul poate adopta ce vrea el și altceva este legea de organizare și funcționare a puterii statului numită „puterea judecătorească” ! La aceste legi, constituțional, potrivit prevederilor art. 1 și Cap VI, cuvântul îl au cei care formează această a treia putere în stat ! Nerespectarea voinței lor este un atac la independența Justiției !

Niciun comentariu: