UPDATE DECLARAȚIILE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, A DEPUTAȚILOR PNL, OVIDIU RAETCHI, LUCIAN BODE, DAN VÎLCEANU, A SENATORULUI PNL, FLORIN CÎȚU ȘI A EUROPARLAMENTARULUI PNL, DANIEL BUDA, LA FINALUL BIROULUI EXECUTIV AL PNL – 14 IANUARIE 2019
Biroul Executiv al Partidului Național Liberal a luat în analiză situația extrem de gravă privitor la creșterea infracționalității, datorită eliberării pe ușa din dos a mii, până la 11.000 de infractori, ca urmare a reglementărilor adoptate de PSD-ALDE și UDMR, în special legea privind recursul compensatoriu.
Preocuparea obsesivă a majorității guvernamentale de când au venit la putere nu este să asigure imbunătățirea condițiilor de viață pentru cetățenii corecți, obișnuiți, care respectă legea, care își câștigă existența în mod cinstit. Preocuparea obsesivă a actualei guvernări este pentru infractori sau pentru cei care urmează să fie condamnați sau au fost condamnați.
Consecințele eliberării din închisori a aproape 11.000 de deținuți înainte de termen, fără niciun fel de pregătire din punctul de vedere al organizării și întăririi serviciului de probațiune, fără niciun sistem de urmărire și susținere a reintegrării sociale a celor care au fost eliberați din pușcării, iată că se transformă într-o amenințare de zi cu zi la viața, siguranța și bunurile private ale fiecărui cetățean român.
Partidul Național Liberal a luat decizia de a pregăti până săptămâna viitoare un proiect de lege prin care să împiedicăm eliberarea infractorilor care au comis infracțiuni cu violență, violuri, tâlhării, omoruri și alte infracțiuni grave, pentru că, iată, aceștia proaspăt eliberați nu fac decât să recidiveze și să afecteze viața, proprietatea, siguranța cetățenilor români.
De asemenea, vom depune în Camera Deputaților, la începutul sesiunii parlamentare, o moțiune împotriva ministrului Tudorel Toader, pentru a încerca încă o dată demiterea acestui ministru care a făcut praf sistemul de justiție și care este preocupat, repet, ca întreg guvernul, în primul rând de soarta a celor condamnați sau a celor care urmează să fie condamnați și într-o măsură mult mai mică de viața de zi cu zi a cetățenilor.
De asemenea, solicităm de urgență întărirea serviciului de probațiune care este fundamental pentru a asigura venirea la o viață normală a celor care sunt eliberați din închisori și de asemenea, somăm ministerul de Interne să demareze de urgență concursurile de ocupare a posturilor vacante din poliție care au fost vacantate ca urmare tot a reglementărilor idioate ale partidului de guvernământ care a permis trecerea în rezervă anticipată a mii de cadre creând extrem de multe poziții vacante, mii de poziții vacante în rândul poliției care nu mai are capacitatea de a-și exercita funcția esențială de a asigura ordinea public, de a păzi viața, integritatea fizică și bunurile cetățenilor români.
De asemenea, am luat o decizie privitoare la poziția Partidului Național Liberal față de cântecele de sirenă ale coaliției majoritare privitoare la un consens pe perioada celor 6 luni, în care președinția Consiliului UE este exercitată de România, iar poziția noastră este foarte clară. Suntem de acord cu un consens, dar nu consesnul pe care îl vrea PSD și ALDE, consens antieuropean.
Partidul Național Liberal va susține un consens, dar un consens conform valorilor, principiilor care stau la baza funcționării europene, un consens conform cu reglementările UE, cu Tratatul UE, și un consens care să se bazeze pe deciziile Comisiei Europene, pe deciziile instituțiilor europene, cum este Parlamentul European și, mai precis, prin punerea în practică a recomandărilor din raportul MCV, punerea în practică a recomandărilor cuprinse în rezoluția Parlamentului European. E o atitudinea în favoarea democrației, în favoarea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, în favoarea independenței justiției, pentru susținerea economiei de piață și de asemenea, suntem de accord să fim într-un consens, dar nu într-un consens în care majoritatea guvernamentală atacă sistematic instituțiile europene, deciziile la nivel European, liderii europeni, atacă sistematic companiile străine și de asemenea are un comportament și o atitudine anti-europeană. Vom formaliza această poziție publică pe care am decis-o astăzi și o vom aduce la cunoștința liderilor coaliției majoritare, ca să nu își imagineze că pot să viseze la un consens cu noi pe tot ce înseamnă politică anti-europeană, care a fost demarată de actuala coaliție majoritară.
( Ne puteți spune ceva despre acest proiect de lege pe care îl inițiază PNL, nu considerați ca ar putea fi discriminatoriu dacă luați in calcul să vizeze doar anumite categorii de deținuți. Cei de la USR depun un proiect de lege pentru abrogarea legii recursului compensatoriu în ansamblu)
Categoric și asta este o variantă, noi am discutat în primă faza de împiedicarea eliberării înainte de termen a unor beneficiari care pot să constituie un pericol pentru societate în mod evident și care s-a văzut din experiența ultimului an că au recidivat si au comis infracțiuni deosebit de grave, dar studiem inclusiv posibilitatea abrogării a legii.
(Este posibilă susținerea în comun a unui astfel de proiect de lege?)
Cu siguranță vom discuta cu partenerii noștri din opoziție după ce vom avea propria noastră viziune a proiectului de lege.
( Domnule Orban , PNL ar susține un proiect de lege privind amnistia dacă ar interzice beneficiarilor să candideze timp de 2 mandate si i-ar obliga să plătească un prejudiciu și o amendă. Este o ipoteză ?
Amnistia și grațierea reprezintă obsesia PSD-ALDE, Partidul Național Liberal este în prima linie a bătăliei contra adoptării unui astfel de act normativ, respectiv o lege a amnistiei și grațierii. Datorită Partidului Național Liberal, marțea neagră nu a fost chiar marțea neagră și ăn acea zi nu s-a adoptat legea amnistiei și grațierii, pentru ca Partidul Nașional Liberal s-a opus adoptării acestei legi și proiectul de lege care se afla în dezbaterea Parlamentului a fost respins după insistența Președintelui României și a grupurilor parlamentare are Partidului Național Liberal din legistratura trecută, suntem categoric împotriva adoptării unui act normativ privitor la amnistie și grațiere, nu considerăm că există niciun fel de temei astazi pentru adoptarea unui astfel de act normativ. Dorința obsesivă a celor din PSD-ALDE de a adopta un astfel de act normativ este o dorință egoistă împotriva interesului public, de a salva colegii care se află în diferite situații: fie au fost condamnați și își ispășesc pedepsele, fie urmează să fie condamnați datorită fără delegilor comise. Eu cred că guvernarea, nu cred, ci sunt convins și asta este poziția Partidului Național Liberal, nu trebuie să îi premieze și să-i încurajeze pe cei care comit infracțiuni, care au comis infracțiuni, care au fost condamnați sau care urmează să fie condamnați, ci din potrivă trebuie să ii stimuleze și premieze pe toți cetățenii corecți care respectă legea și care la urma urmei, riscă să devină victimele infracțiunilor comise de cei care au această predispoziție, în special cei din majoritatea guvernamentală de astăzi .
( Pe listele PNL se vor regăsi persoane care au avut probleme penale?)
Pe listele PNL vom respecta criteriile de integritate care au fost stabilite în 2016 și prevederile statutare.
( Vă încurcă intr-un fel prezența lui Dacian Cioloș în această cursă din partea PLUS, s-a anunțat ca va candida la alegerile Europarlamentare)
Partidul Național Liberal este astăzi singurul partid politic din România care are capacitatea de a influența deciziile la nivel european și, mai ales, are capacitatea de a influența aceste decizii în favoarea României.
Partidul Național Liberal este membru al celui mai puternic partid politic la nivel european, Partidul Popular European. Pentru cetățeni, readuc aminte că toți cei trei înalți reprezentanți ai UE, respectiv președintele Consiliului European - Donald Tusk, președintele Comisiei Europene – Jean-Claude Junker și președintele Parlamentului European – Antonio Tajani, sunt reprezentanții Partidului Popular European din care Partidul Național Liberal face parte. Suntem într-o colaborare apropiată la nivelul relațiilor bilaterale cu partidele care sunt membre ale PPE, de asemenea cu toate structurile de conducere de la nivelul Parlamentului European, respectiv reprezentanții Partidului Popular European în Parlamentul European, în Comisia Europeană și în toate celelalte structuri europene.
În aceste condiții, mesajul pe care vreau să-l transmit este un mesaj simplu, cu cât PNL va fi mai puternic reprezentat la nivelul Parlamentului European, cu atât România va fi mai puternică la nivelul Uniunii Europene iar reprezentarea pe care o decid românii în alegerile pentru Parlamentul European va avea o capacitate mai mare de a putea genera decizii care să fie favorabile cetățenilor români.
În rest, despre candidați, suntem într-o democrație, este firesc , oricine vrea să candideze poate să candideze, problema este și cu ce program vine, cu ce experiență vine în spate, cu ce afiliere politică la nivel european vine în spate iar din punctul meu de vedere, PNL este partidul care are cu adevărat capacitatea de a îmbunătății imaginea României la nivel european și de a susține interesele României la nivel european.
(Având în vedere că veți fi candidați la europarlamentare și dumneavoastră și cei de la USR și cei din partidul lui Dacian Cioloș, de pe aceiași zonă, cumva de dreapta, luați în calcul să faceți un pact de neagresiune în campanie?)
Cu siguranță! De altfel, vedeți foarte bine, cel puțin la nivelul actorilor politici, din Parlament, a formațiunilor din opoziție, există un dialog, o cooperare, o coordonare a acțiunilor care va funcționa și în alegerile pentru Parlamentul European, sunt convins că va funcționa și pentru alegerile prezidențiale, că la urma urmei, cel puțin obiectivul PNL este acela de a arăta în aceste alegeri pentru Parlamentul European că PSD nu mai are nici o legitimitate pentru a conduce România și pentru a se mai afla la guvernare.
(Nu există riscul fărâmițării voturilor pe zona de dreapta fiind atât de multe partide care candidează?)
Nu există acest risc, la ora actuală, vă repet, PNL la nivel european este singurul partid care este puternic reprezentat, care are parteneri de dialog, care are capacitatea să susțină interesele României la nivel european și care are cu adevărat forța de a influența deciziile în favoarea României.
(Domnul Crin Antonescu va rămâne sau nu pe listele pentru europarlamentare?)
Toți candidații care și-au depus candidatura vor fi evaluați și lista pentru Parlamentul European va fi decisă în mod democratic în cadrul Biroului Politic Național, până în data de 15 februarie. Nu mai fac nici un comentariu legat de nici o candidatura individuală pentru că de fiecare dată au fost răspăruite orice fel de observații obiective pe care le-am formulat și din acest motiv nu vreau să nedreptățesc niciunul dintre colegii care sunt înscriși în cursa pentru europarlamentare.
(Ați terminat sondajul început, aveți rezultatele, sunt relevante?)
Este un sondaj făcut pe 25 de mii de subiecți cu marjă de eroare de 0,9%. Datele sunt foarte bune, foarte încurajatoare, nu o să vă dau cifre pentru că PNL nu are obiceiul PSD-ului sau al altor formațiuni politice să manipuleze opinia publică prin prezentarea de cifre false. Pe toate cercetările sociologice pe care le avem PNL se află astăzi între 26 și 29%.
PSD este trecut în unele sondaje cu 30%, în alte sondaje puțin peste 30%.
(La capitolul personalități politice, politicieni?)
Am văzut o știre care nu are nicio legătură cu adevărul. A apărut o informație în presă, o minciună care nu are nicio bază reală.
( În sondajul dvs. președintele cum este poziționat?)
V-am spus, președintele are de departe șansa clară de a câștiga alegerile prezidențiale, este personalitatea cea mai respectată și care beneficiază de cea mai mare intenție de vot. Sigur, am măsurat mai multe variante de candidaturi, intenția de vot pentru președinte este între 35% și 43% în primul tur și chiar dacă, repet, am măsurat cu niște candidați într-o competiție extrem de dură, unde este posibil ca unii dintre candidații pe care i-am luat în calcul nici să nu-și depună candidatura. Pe noi ne interesează mai puțin numele unui cetățean, pe noi ne interesează cu adevărat așteptările populației, agenda populației. Pot să vă spun că nemulțumirea față de guvernare este uriașă , la ora actuală încrederea în Guvern este sub 20% și doar 17% dintre români mai consideră că România se îndreaptă într-o direcție bună, restul considerând că România se îndreaptă într-o direcție greșită. Nu cred că a existat Guvern, după Revoluție, care să beneficieze de o încredere mai proastă decât acest Guvern și lucrul acesta se vede și în încrederea în premier și a principalilor lideri din coaliția majoritară.
Ovidiu Raețchi
S-au desprins câteva concluzii îngrijorătoare, în primul rând situația elementului cel mai important pentru apărarea României, și anume, procentul de 2% din PIB care ar trebui să meargă din nou, anul acesta, către Apărare. Îngrijorarea noastră este că nu se va întâmpla, din nou, anul trecut am închis undeva la 1,87%, anul trecut în decembrie aveam o raportare de 1,52 și probabil că vom ajunge undeva la 1,82, ceea ce ne arată din nou că PSD nu este capabil să gestioneze acest domeniu.
În al doilea rând, plecând și de situația licitației pentru Corvete, pe care ați văzut-o, am decis să solicităm ca la prima reuniune a Comisiei pentru Apărare, să-l chemăm pe ministrul Leș în fața Comisiei ca să ne explice cum stăm cu programele pentru modernizare pentru că avem întârzieri foarte mari și iată, s-a ajuns în situația bizară în care un Guvern sesizează singur Parchetul în privința propriei incompetențe sau propriei corupții, sau pentru a boicota un program vital de modernizare în zona Mării Negre unde după toate blocajele pe care le avem în zona aeriană, după cum știți am avut MIG-urile blocate la sol în cursul anului trecut iar avioanele noi nu au putut să decoleze în iarnă, avem această problemă cu a doua blocare a licitațiilor pentru Corvete.
În al treilea rând, solicităm din nou ministrului Leș să renunțe la acea procedură de suspendare a numirii generalului Ciucă în fruntea Statului Major al Apărării pentru că Armata Română nu este în situația, în contextul foarte dificil în care ne aflăm, să aibă pusă la îndoială structura sa de conducere după toate plecările de la nivelul armatei, în cursul anului trecut. Acestea sunt cele trei domenii pe care ne-am concentrat, le dau cuvântul colegilor și revenim la întrebări.
Lucian Bode
Starea sistemului energetic național. În urma discuțiilor, aș vrea să îmi permiteți să vă prezint câteva dintre concluziile pe care noi le-am tras în această ședință de Birou Executiv.
Sistemul energetic național se află pe buza prăpastiei. Avem un sistem energetic învechit, uzat fizic și moral, avem un sistem energetic care are nevoie de finanțare, este subfinanțat în acest moment, dacă ne uităm la ultimul raport al Băncii Mondiale spune că peste 30 de miliarde de euro ar fi necesari pentru a fi investiți în sistemul energetic național. De asemenea, am constatat că în anul 2018 și nu numai, companiile profitabile din sistemul energetic au fost deposedate de tot profitul, au virat către bugetul de stat dividende suplimentare, profituri suplimentar și toate rezervele, ajungând astfel la imposibilitatea realizării lucrărilor de investiții.
De asemenea, avem o impredictibilitate legislativă nemaiîntâlnită, în continuare faptul că statul este pe de o parte reglementator și pe de altă parte este proprietar în sistemul energetic duce la un blocaj care, din punctul nostru de vedere, așa cum o să vă prezentăm, este posibil ca într-un final să ducă la un blackout în România.
Bomboana de pe colivă, dacă îmi permiteți să spun așa, faptul că au turnat gaz pe foc în ceea ce priveşte starea sistemului energetic naţional din punctul nostru de vedere este adoptarea OUG 114/2018, prin care suntem singura ţară din UE care se întoarce din sistemul de preţuri liberalizate în sistemul reglementat. Taxa de 2% pe cifra de afaceri va duce la falimentarea unor sectoare întregi din sistemul energetic și dau exemplu doar componenta de furnizare, unde astăzi ei au o marjă reglementată de 5%, daca tu vii și în locul la 16% pe 5% vii si pui 2% pe cifra de afaceri, asta înseamnă faliment curat pentru majoritatea companiilor de furnizare a energiei electrice.
Nu în ultimul rând faptul că, toate companiile sunt politizate astăzi în special de către ALDE, sunt controlate politic. Ordonanța 109 este un moft pentru actuala guvernare, va conduce sistemul energetic românesc spre dezastru. Faptul că noi astăzi ne confruntăm cu vulnerabilități majore, spre exemplu în condițiile în care investițiile nu se vor realiza, în condițiile în care avem capacități de producție pe energie electrică mai mari decât consumul României și totuși astăzi noi importăm energie electrică, noi credem că dacă nu se intervine de urgență riscul de blackout, de o pană de curent generală în România este unul eminent. Vă reamintesc faptul că în Turcia in martie 2015, o pană de 9 ore a generat pierderi de peste 700 de milioane de euro.
În final, faptul că strategia energetică a României în continuare este ținută în sertarul Ministerului Energiei, nu avem o direcție de acțiune, nu știm care ne sunt prioritățile, faptul că această strategie energetică nu este adusă în Parlament, să fie dezbătută și adoptată sub forma de lege și respectată de toate Guvernele care vor guverna România pentru următorii 20-30 de ani, de asemenea este o vulnerabilitate din punctul nostru de vedere. În final, văzând ceea ce se întâmplă la Complexul Energetic Oltenia, un semnal extrem de puternic transmis de către această companie, vitală în asigurarea mixului de energie electrică necesar pentru ca sistemul energetic național să funcționeze astăzi în parametrii normali.
Am decis să ne întâlnim instituțional în perioada următoare cu toate structurile asociative din domeniul energiei, fie că vorbim de ACUE, fie că vorbim de ROPEPCA, v-am dat doua exemple, vom avea aceste întâlniri instituționale pe seama ultimelor reglementări din Ordonanța 114 și bineînțeles în ansamblul privind starea sistemului energetic național. De asemenea, am decis să îl invităm pe Ministrul Energiei în Parlament, fie că îl vom invita la Ora Guvernului, fie că vom depune o Moțiune Simplă, să-l aducem în Parlamentul României să răspundă la această situație gravă la care se află sistemul energetic național.
Vă mulțumesc!
Florin Cîțu
Sunt două luni de când trebuia să avem bugetul aprobat și încă nu se vede o dată la care va fi prezent în Parlament. Nu știu cine mai crede ce spune Ministrul Finanțelor despre acest subiect, dar astăzi în Biroul Executiv am prezentat mai multe minciuni ale Ministrului Finanțelor Publice pe care acesta le-a spus de-a lungul ultimilor doi ani.
Aș aduce aminte cea mai importantă că atâta timp cât va fi in acest mandat nu va introduce taxe noi, ordonanța 114 este plină de taxe noi, după această ordonanță trebuie sa facă un lucru demn și să își dea demisia. Am vorbit despre faptul că nu se va atinge de Pilonul 2 de pensie și ceea ce se introduce prin ordonanța 114, cerința pentru Pilonul 2 de pensie înseamnă pentru foarte multe din aceste companii chiar falimentul și am prezentat în același timp am prezentat o propunere în Biroul Executiv ca la începutul sesiunii din februarie să introducem o moțiune simplă la Senat și să-i cerem demisia Ministrului de Finanțe Publice, dar acum aș vrea să mă adresez direct Ministrului de Finanțe Publice, Eugen Teodorovici pentru că în aceste zile negociază un împrumut extern foarte important pentru România, la masa negocierilor sunt atât femei din Comisia Europeană BERD, dar și actori privați.
Anul trecut am spus același lucru și la câteva zile a fost un împrumut dublu față de ce făcea România în acel moment. În acest moment se negociază un împrumut important și este încă un motiv pentru care bugetul nu este încă în Parlament. Eugen Teodorovici trebuie să iasă public și să ne spună cu cine negociază și care sunt condițiile. De aceste condiții depinde viitorul României, depind taxele românilor din viitor.
Noi vom plăti aceste dobânzi și, pentru cei care nu știu, în perioada în care PSD e la guvernare, de 2 ani de zile, serviciul datoriei publice a crescut cu 3 miliarde de euro în 2018 și este estimat să crească cu 4 miliarde de euro în 2019, acestea sunt cifrele Ministerului Finanțelor Publice. Deci, trebuie să vină să ne spună cu cine negociază, care sunt condițiile. Așa se fac lucrurile, transparent, pentru că în România să nu ai buget și să ieși la televizor și să spui că totul este foarte bine arată foarte clar că minți și că situația este dezastroasă. Românii trebuie să știe care este situația economică a României astăzi.
(Ați mai scris și pe online dv. că se discută despre un împrumut cu FMI. Ce tip de împrumut?)
Împrumutul extern. CU FMI se discută de o linie de creditare pentru situații de criză. Așa cum a avut și Polonia o perioadă lungă de timp, România a luat împrumut, Polonia a luat doar o linie de creditare, dar se discută cu creditorii, cu investitorii străini. Știți foarte bine că în România nu se mai pot împrumuta. La ultima licitație au vrut să atragă 400 de milioane de lei, au atras doar 224 milioane de lei. Au și anunțat și ei că vor să iasă cu un împrumut micuț, dar este vorba de o sumă foarte mare. Pentru perioada următoare se discută atât cu Comisia Europeană cât și cu investitori privați.
(În ce condiții?)
Asta vrem și noi să aflăm, condițiile în care se face acest împrumut. Trebuie să vină să ne spună public care sunt condițiile.
Mulțumesc!
Daniel Buda
În cadrul ședinței Biroului Executiv am discutat astăzi despre legea adoptată de Parlamentul de la Viena, care se referă la reducerea alocațiilor pentru copiii lucrătorilor străini și care nu locuiesc în Austria, o lege care vine și reduce de fapt alocațiile la aproape jumătate a tuturor copiilor acestor lucrători care, repet, nu locuiesc în Austria. În acest context, dat fiind faptul că Partidul Național Liberal a fost singurul partid preocupat de-a lungul timpului de soarta cetățenilor români, indiferent de unde locuiesc aceștia, noi am adresat o scrisoare și o întrebare Comisiei Europene încă din luna iulie, în 2018, iar în septembrie, Comisia Europeană (..) ne-a răspuns foarte clar că adoptarea unei astfel de legislații încalcă regulamentele europene, mai exact regulamentul 883/2004 al Comisiei Europene.
În acest context, am luat decizia în cadrul Biroului Executiv de astăzi, să provocăm o dezbatere în cadrul Parlamentului European, unde să solicităm în mod expres Comisiei Europene atacarea la Curtea Europeană de Justiție a acestei legislații, deoarece, așa cum am subliniat, ea încalcă regulamentele Uniunii Europene.
Dan Vîlceanu
După sărbători, ministrul Muncii s-a trezit și are temeri. Are temeri că, spune dânsul, opoziția pregătește înghețarea pensiilor. Probabil nimeni până acum nu i-a spus domnului ministru ce a semnat dânsul la sfârșitul anului trecut. Păi dânsul la sfârșitul anului trecut, atunci când a semnat Ordonanța 114 a fost de acord tocmai cu înghețarea pensiilor, cel puțin până în septembrie, și cu înghețarea mai multor elemente ale salariului și soldei brute. Deci, domnul ministru, cred că este în pole position pentru a fi la fel de manipulator și la fel de mincinos ca și fostul ministru Olguța Vasilescu, și din punctul asta de vedere ar trebui să se oprească pentru că deja începe să se facă de râs. Deci, dânșii care sunt la guvernare și au înghețat salariile și pensiile în România, au temeri pentru ce se va întâmpla sau că opoziția, atunci când va ajunge la guvernare, ar putea lua această măsură. Pai deja au luat-o. Dânșii deja au luat această măsură și au înghețat salariile și pensiile.
Partidul Național Liberal a militat și susține alte lucruri și o să vă dau alte exemple. Am depus la Avocatul Poporului sesizare pentru ca această Ordonanță 114, să fie atacată la Curtea Constituțională. Adică să oprim înghețarea pensiilor și salariilor pe care a făcut-o PSD-ul.
Partidul Național Liberal a militat în fiecare an ca pensionarilor să le fie indexat punctul de pensie începând cu 1 ianuarie, adică să facem exact invers față de PSD, care îngheață punctul de pensie și îngheață salariile.
Partidul Național Liberal nu a fost de acord atunci când s-a discutat legea pensiilor cu faptul că oamenii cărora companiile nu le plătesc contribuțiile să aibă probleme atunci când ies la pensie și să nu primească pensie pe acea perioadă.
Partidul Național Liberal este partidul care militează pentru creșterea în primul rând a puterii de cumpărare a pensionarilor, astfel încât atunci când primește o indexare de punct de pensie să nu cumperi mai puțin de când ai cumpărat când aveai o pensie mai mică.
Partidul Național Liberal dorește ca veniturile populației ale pensionarilor, ale salariaților să fie venituri prin care să se poată compara ca nivel de trai cu țările din Europa și Partidul Național Liberal va milita și militează întotdeauna pentru ca acest guvern să oprească atacul la adresa pensionarilor și să oprească minciuna și manipularea pe care o face atunci când vorbim de pensii și salarii.
(V-aș întreba pentru că vorbeați de legea pensiilor, știu că ați completat acea contestație pe care ați depus-o la CCR, să ne explicați noile motive)
Aș vrea să încep prin a explica și primele motive. În prima sesizare am arătat Curții Constituționale că nu poți lega contribuția de primirea dreptului de pensie, pentru că salariatul nu poate influența în niciun fel și nu poate controla plata contribuției către sistemul de pensie, acest lucru fiind făcut de angajator, iar pentru asta statul are ANAF, are alte instituții care trebuie să verifice și să ia toate măsurile ca aceste contribuții să fie plătite.
De asemenea, au legat stagiul de cotizare minim de 15 ani de pensie de invaliditate, ori așa ceva este aberant. De altfel, Curtea Constituțională s-a și pronunțat cu privire la acest lucru și a declarat această măsură neconstituțională în anul 2012, dacă țin minte exact, prin hotărârea 680.
De asemenea, am sesizat cu privire la discriminarea care se face între persoanele cu dizabilități , în sensul în care doar nevăzătorii pot beneficia de o treime din stagiul complet de cotizare pentru a primi pensie la limită de vârstă.
De asemenea, prin modul de calcul, și acum intru în cea de-a doua sesizare, am identificat și chestiuni neconstituționale în legătură cu faptul că, cei care au lucrat în condiții speciale vor avea o diminuare a drepturilor, astfel încât drepturile câștigate nu pot fi diminuate și prin modul de calcul al punctului de pensie, pentru că s-a modificat modul de calcul al pensiilor, ei vor fi dezavantajați astfel încât acest calcul poate sa fie neconstituțional.
(Vă referiți la Grupa I de muncă?)
Grupa I de muncă în condiții speciale. Așa cum știți cei care au lucrat în condiții speciale beneficiază de un stagiu de cotizare de 20 de ani, dar la calculul punctului de referință se iau in calcul 25 de ani, deci practic nu li se aplică condițiile prevăzute pe grupa lor de muncă atunci când se calculează punctul de referință.
Există o prevedere de-a dreptul halucinantă, în sensul în care pensionarii pot contesta doar după 3 ani de la intrarea în vigoare a noii legi a pensiilor, care intră în vigoare in 2021, dar pensionarii daca vor fi nedreptățiți și vor avea nemulțumiri pot contesta in 2024, adică atunci când nu se mai poate întâmpla nimic pentru că poate pica retroactiv, dar ei vor rămâne cu drepturile afectate, dar în primul și primul rând este o chestiune clar neconstituțională în condițiile în care încalcă drepturile fundamentale, dreptul de a acționa în instanță este drept de a contesta atunci când nedreptatea ți se produce
(Când ați depus aceasta a doua sesizare?)
Acum 2 săptămâni. Am anunțat-o public.
Vă mulțumesc!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu