vineri, 24 iunie 2016

Mortală ! Frontieră terestră a UE pe insula britanică !


Mă tot uit la harta asta. Mi-a picat fisa târziu.

Dacă, numai dacă, Scoția se rupe de Regatul Unit, aderarea ei la Uniunea Europeană ne va pune într-o situație inedită. Frontiera externă a Uniunii Europene se va muta pe insulă !

Hai să mergem mai departe. Între Anglia și Scoția se va trasa o frontieră pe baza unui tratat de frontieră care va cuprinde, la fel ca alte tratate de acest fel diferite reglementări inclusiv se vor stabili puncte de trecere a frontierei și puncte vamale. Va fi un singur punct vamal pentru trecerea bunurilor în regim comercial. La frontiera dintre Scoția și Anglia se vor plăti taxele vamale de către exportatorii englezi, galezi sau mai știu eu care, taxe care se vor duce la bugetul UE. Pentru a intra în Scoția, atunci țară a UE, englezii vor avea nevoie de viză tip Schengen. Comerțul nu va mai fi intracomunitar cu extracomunitar. Englezii care vor viză vor merge la consulatele scoțiene pentru obținerea ei.

Numai când mă gândesc la acest scenariu, mă apucă râsul. Este clar. Actualii politicieni din Regatul Unit nu au viziune. Sunt niște amărășteni.

Niciun comentariu: