sâmbătă, 15 februarie 2014

După-atâta frig și ceață, Iar s-arată soarele ...

De-acum nu ne mai îngheață, Nasul și picioarele ... Topârceanu în poezia „Primăvara” !

Ei, se pare că ultimele declarații politice importante, de la cea a lui Ponta la cea a lui Antonescu cu un oarecare bonus de la Băsescu, „vremea rea” în politica de scurtă durată este pe sfârșite. USL nu se rupe, USL continuă, USL va mai continua și după ... alegerile europarlamentare. Ba, chiar și după alegerile prezidențiale, dacă este să iau de bune afirmațiile lui Ponta.

Cel ce trebuia să se pronunțe a cuvântat. Victor Ponta a ales:

Am ales ca şi în 2014 şi în 2015 şi în 2016 formula de succes care a permis aceste rezultate (economice - n.r.), şi anume Uniunea Social Liberală, să o păstrăm. (...) Cea mai bună formulă de guvernare este USL. (...) Sunt extraordinar de fericit alături de membrii Guvernului, de ceea ce am confirmat azi, că în 2013 am făcut treabă bună în economie”, a spus Ponta, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria. Agerpres.

A ales ! Iar ce a ales, după cumplite „crampe politice” în PSD dar și în PNL, este să se revină la înțelegerea inițială a formării USL. Înțelegere care presupune o alianță între PSD și PNL, o alianță cu anumite rigori, neplăcute tuturor social-democraților și liberalilor însă acceptate pe baza votului majoritar în cele două partide. Dacă partidul o cere, te poți pune de-a curmezișul ? Nu. Dacă te pui, ajungi lângă Chiliman și Moisescu, la PNȚCD Pavelescu. Dan Voiculescu și ai lui pupincuriști din PC-ul condus, chipurile, de Daniel Constantin, au rămas cu crampele la care se vor adăuga arsurile stomacale și cufurelile anteniste. Pentru că este mai mult decât evident că Antena 3 va lucra cu sârg pentru a „elibera” în spațiul public rezultatul cufurelilor voiculesciene și neputința politică a pupincuriștilor acestuia.

Textul declarației are și o promisiune de viitor. Adică, vezi Doamne, PSD va sprijini candidatura lui Crin Antonescu la alegerile prezidențiale ca parte a convenției politice inițiale. Altfel nu poate fi interpretată dorința menținerii formulei guvernamentale de succes și în 2015 și în 2016. Aceasta este o declarație politică. De moment. O respect însă îi pun și un mare semn de întrebare. Nu este exclus ca ea să fie doar declarația lui Ponta, nu este exclus ca el să îl voteze pe Antonescu însă nu este exclus ca Firea, Olguța, Mazăre, Oprișan etc., „baronii” locali ai PSD să aibă altă intenție. Bine, nu cred că vor sprijini alt candidat deși atunci când mă refer la PSD am în minte și pe Geoană cu pupincuriștii lui și ca atare am și un capăt de trădare politică la îndemână de care să mă feresc. Până la prezidențiale mai este cale lungă. Au timp cei din PSD să îl răzgândească pe Ponta cu privire la partea a doua a sensului declarației.

Crin Antonescu privește optimist declarația lui Ponta:

„„Nu pot să interpretez decât optimist în sensul că a revenit la spiritul iniţial al înţelegerii noastre. Spirit care înseamnă în esenţă că USL înseamnă un acord fond între PNL şi PSD şi dacă acesta este sensul declaraţiei premierului nu pot decât să o salut", a spus Crin Antonescu, la Antena 3. 

"Eu consider că nu există niciun motiv temeinic, serios, pentru ca alianţa să nu continue şi în ce mă priveşte pe mine şi PNL suntem cât se poate de dispuşi la acest lucru, de aceea am făcut nişte remanieri, de aceea am adus un om, văd unanim apreciat, Klaus Iohannis, pentru a-l propune în Guvern, nicidecum pentru a rupe Guvernul sau de a rupe USL", a afirmat Antonescu. 

El a subliniat că nu are ce căuta un vicepremier de la PC în formula guvernamentală

"Nu a existat şi nu va exista. Păstrăm toate raporturile de reprezentare aşa cum au funcţionat ele de la început şi până acum în Guvern şi mergem mai departe. Înţeleg din declaraţia dlui Ponta că renunţă la o asemenea condiţie, aşa o citesc eu optimist, şi atunci nu avem niciun motiv să nu mergem mai departe de luni cu o formulă guvernamentală în sensul a câţiva oameni noi, dar pe aceleaşi temeiuri pe care pe care le-am construit şi pe care a funcţionat alianţa şi Guvernul", a spus liderul PNL””.

Și eu sunt optimist. Un timp, cu toate zbaterile Antena 3 și România Tv, USL va funcționa. Binișor la nivel politic, bine la nivel guvernamental. Cu precizarea că eu văd „bine” în sensul în care echipa guvernamentală va renunța în timp la ordonanțele de urgență, va evita „fanteziile” unor „antreprenori politici” care urmăresc să scoată un oarecare câștig din poziția politică, va continua reforma în economie așa cum a fost ea convenită în USL sub controlul liberalilor astfel încât economia României să se apropie cât mai mult cu putință de o economie de piață funcțională etc. A, da, îmi doresc să se acționeze mai ferm pentru a aplica prevederea constituțională potrivit căreia resursele naturale ale subsolului sunt ale tuturor și trebuiesc exploatate în interesul tuturor și nu lăsate la bunul plac al eco-teroriștilor. Omenirea nu este veșnică, are și ea un sfârșit pentru că a avut un început. Este absurd să privezi oamenii de niște resurse pentru că niște apucați au vedenii biblice sau de altă natură.

Niciun comentariu: