duminică, 22 octombrie 2017

TNL are aceeași vârstă cu Universitatea București sau Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Co-președintele TNL, Costel Alexe, președintele filialei PNL Iași, și-a predat mandatul. A fost cinstit cu tinerii liberali. Le-a spus și de bine dar și unde nu a fost bine. Agerpres.

Pentru mine a fost o mare onoare și mi-am asumat, știind ce drum voi începe, acum mai bine de doi ani să accept să conduc destinele TNL. Dar nu mi-am imaginat atunci că va fi un drum atât de lung, atât de anevoios și, din nefericire, trebuie să recunoaștem că această fuziune a durat nepermis de mult și nu ne-a adus nouă satisfacțiile pe care le-am așteptat. Pentru că trebuie să recunoaștemo familie nu poate fi condusă când este alcătuită de doi tați, de două mame, trei verișori și vreo 40 de nepoți. Nu priviți acest congres ca pe o bătălie politică, ci doar ca pe o competiție. Astăzi ne decidem pe cine susținem, persoana care va reprezenta TNL pentru următorii doi ani. Aș vrea să mulțumesc în această sală unei persoane care se identifică aproape cu istoria modernă a PNL, cel care ne-a fost aproape, de la care am învățat foarte multe (...) — Florin Alexe

TNL, această școală politică, este aproape Oxford-ul scenei politice românești. Trebuie să investim în noi. (...) TNL are aproape aceeași vârstă cu Universitatea 'Alexandru Ioan Cuza' din Iași sau Universitatea București. TNL este o stare de spirit care reprezintă ceea ce suntem noi în raport cu PNL, ceea ce facem noi pentru tineretul național liberal și, mai ales, ceea ce facem noi împreună, nu separat, pentru noi, pentru România și pentru generațiile noastre. Astăzi vom avea câștigători și învinși. Dar fiecare dintre noi la finalul zilei vom învăța o lecție. Dar, în școala TNL de multe ori câștigi, dar și pierzi, dar important e că de mâine cu toții vom fi împreună, vom fi colegi, prieteni, parteneri cu PNL și, împreună cu președintele Ludovic Orban, vom reuși să arătăm că PNL este alternativa viabilă, onestă și demnă de a sluji România în detrimentul acestui Guvern social-democrat

Celălalt co-președinte al TNL, deputatul Sorin Moldovan, și-a predat și el mandatul. Are și el „învățăminte” de transmis tinerilor colegi care își aleg o altă conducere. O singură conducere. Gata cu „bicefalismul”.

Astăzi, trecem printr-un eveniment foarte important în viața organizației noastre de tineret — este o zi cu încărcătură emoțională foarte mare atât pentru mine, cât și pentru cei care vin în fața voastră și vă cer votul pentru a candida. Pentru mine a fi președintele Tineretului Democrat Liberal și, ulterior, copreședintele TNL a fost o adevărată onoare și doresc să vă mulțumesc pentru toate momentele frumoase pe care le-am petrecut împreună. (...) În acești ani am simțit gustul victoriei, dar am simțit și gustul amar al înfrângerii sau al dezamăgirii. Am lipit afișe, dar am inițiat și proiecte pentru tineret. Dar cea mai mare satisfacție a fost aceea de a descoperi colegi noi care astăzi îmi sunt prieteni
„Potrivit lui Moldovan, momentele care au măcinat partidul s-au văzut în decembrie 2016, când alții au fost preferați de alegători. "Tinerii au votat un alt partid politic care a reușit să le dezamăgească așteptările. Tocmai de aceea trebuie să facem schimbările necesare pentru a aduce alături de PNL și TNL tinerii de dreapta", a arătat Moldovan.
Trebuie să fim pregătiți să acceptăm provocarea atunci când va fi momentul. (...) Avem foarte mulți tineri mult mai bine pregătiți decât poate seniorii partidului, însă, din păcate, nu avem curajul necesar de echipă de a ne impune ideile în interiorul partidului. (...) Am realizat că nu este atât de ușor să schimbi lucrurile pe care ușor le vedeam realizabile la 18 ani, când am început activitatea politică. Am realizat că ai nevoie de echipă pentru a face schimbări, la fel cum ai și nevoie de majoritate în Parlament ca să poți să-ți impui ideile. (...) Munca în echipă dintre tineri și seniori poate face din PNL nu doar cel mai mare partid de dreapta sau de opoziție, poate face cel mai mare partid din România

Pentru că nu am o preferință în organizația de tineret a PNL, nu pot decât să sper că vor ține minte cele spuse la Congres de președintele Ludovic Orban, secretarul general al PNL, Robert Sughiartău, alți membri ai PNL din categoriile mai „în vârstă” dar și ale demisionarilor co-președinți pentru a-și îndeplini obiectivele. Poate și pe acela de a fi cei mai activi comunicatori ai PNL și a politicilor liberale în mediile „moderne”, mai toate legate de internet. Nu uit, desigur, cariera profesională căreia i se poate aplica doctrina liberală. Pentru că liberalii erau cunoscuți încă de la începutul secolului trecut ca „oameni respectabili, serioși, profesioniști, cinstiți”.

Niciun comentariu: