vineri, 27 octombrie 2017

PSD construiește o casă fără fundație. Disperat, apelează la măsuri aiurea

Conferința de presă susținută astăzi de președintele Ludovic Orban, liderul opoziției, este cuprinzătoare. Nu cuprinde toate aspectele legate de ce face puterea PSD-ALDE însă trage severe semnale de alarmă și, anunță poziția PNL. Plus acțiunile viitoare.

Bună ziua!

Partidul Național Liberal respinge categoric toate aberațiile fiscale pe care le-a prezentat ministrul Mișa după ședința de Guvern. Guvernul PSD este în situația în care a construit o casă, dar nu a construit fundația. După ce a construit casa și încearcă acum să construiască fundația și-au dat seama că șansele de a construi fundația sunt foarte mici și încearcă să apeleze la tot felul de subterfugii și artificii, dar singurul rezultat al acestor experimente fiscale făcute pe români va fi acela că vor dărâma casa, că vor pune pe butuci economia.

Tot ca o comparație plastică, PSD este în situația în care fără să aibă niciun fel de cunoștințe, în domeniul medical, încearcă să opereze un pacient, un pacient care este sănătos și încearcă să-l opereze nu cu intervenții  paroscopice, ci încearcă să opereze pacientul cu trusa lăcătușului, adică cu pânză de bomfaier, cu burghiu, cu ciocan. Rezultatul vi-l puteți imagina și ăsta va fi rezultatul intervențiilor stupide ale acestor analfabeți economici asupra economiei românești.

Măsurile fiscale ale Guvernului și consecințele lor negative

Trecând într-un registru mai tehnic vreau să fac câteva afirmații extrem de simple. Toate măsurile fiscale anunțate de Guvern vor avea consecințe negative asupra economiei și vor avea efecte negative asupra tuturor categoriilor sociale din România și mai ales asupra acelor categorii sociale care au fost mințite în campania electorală și cărora li s-a promis marea cu sarea. Prin transferul contribuțiilor de la angajator la angajat, rezultatele vor fi negative pentru veniturile atât din sectorul public cât și pentru veniturile din sectorul privat. În sectorul public, deși li s-a promis angajaților din sectorul public, majorarea salariilor cu 25%, se vor majora cu 25% doar salariile brute, în timp ce creșterea salariului net va fi mai mică de 4%. Această creștere nereușind nici măcar să compenseze creșterea de prețuri, iar puterea de cumpărare a salariului funcționarului public în 2018 va fi mai mică decât în 2017. În sectorul privat, dacă nu ar fi anunțat introducerea acelei zise taxe de solidaritate, care acum văd că e denumită altfel, de 2,25% pe fondul de salarii, angajatorii nu ar fi trebuit să plătească nimic pentru a menține salariile nete actuale ale angajaților. În condițiile introducerii acestei taxe stupide pentru a menține salariul net al angajaților, firmele din sectorul privat vor trebui să plătească mai mult, deci va fi o creștere a costurilor cu forța de muncă pentru fiecare angajator.

Despre introducerea taxei de profit de 1%

Introducerea impozitului de 1% pentru firme care au cifra de afaceri de până într-un milion de euro reprezintă de asemenea o inovație în materie de impozitare a micro-întreprinderilor, rezultatul concret va fi negativ pentru marea majoritate a firmelor. Sunt aproape 400 de mii de firme care au cifra de afaceri de până într-un milion de euro, până la 500 de mii de euro se impozitau cu acest sistem de 1% pe cifra de afaceri. Pentru firmele care au cifra de afaceri între 500 de mii de euro și un milion de euro acest impozit poate reprezenta o relaxare fiscală numai în condițiile în care aceste firme înregistrează un impozit mare de peste 10%. Cum peste 10% dintre firme au marja de profit sub 10%, introducerea taxei de profit de 1% va duce la creșterea fiscalității pentru majoritatea acestor firme.

Aș vrea să mai spun câteva cuvinte legate de caracterul de experiment. În nicio țară din Uniune Europeană efortul de plată al contribuțiilor nu este doar în sarcina angajaților. Suntem prima țară europeană care punem în sarcina angajatului plata integrala a contribuțiilor. Nu cunosc vreo țară europeană în care să se aplice impozit pe cifra de afaceri până la un milion de euro, dacă s-ar putea să nu fi studiat sistemul de impozitare în toate țările, dar eu personal nu cunosc. De asemenea, reprezintă 2,25 % pe fondul de salarii, de asemenea reprezintă un caz, după știința mea, unic la nivelul Uniunii Europene. Toate aceste invenții practic, experimente de natură fiscală au darul de a genera o stare de nemulțumire în mediul de afaceri, o stare de neîncredere în autorități, o stare de neîncredere în capacitatea autorităților de a crea un climat favorabil afacerilor, lucru care conduce la niște consecințe extrem de grave.

Ce năpastă pe capul nostru ca într-o perioadă în care România are o șansă uriașă de dezvoltare, în care investitori din cele mai importante țări erau interesați să investească în România și să contribuie la dezvoltarea economică și la creșterea nivelului de viață a românilor, ce năpastă pe capul nostru să fim guvernați de acest trib de neanderthalieni economici, de acești ageamii, analfabeți în domeniul economic. Nici dacă România ar fi fost guvernată de cei mai mari dușmani ai noștri nu cred că s-ar fi înregistrat contra performanțele majore pe care le înregistrează acest Guvern care nu mai are ce și caute în fruntea României.

Despre creșterea salariului minim

În fine, aș mai spune câteva lucruri și despre așa-zisele măsuri care creează o impresie că Guvernul acesta a dat ceva. Prima măsură este creșterea salariului minim. Sigur nu mai este creșterea salariului minim ca în programul de guvernare. Programul de guvernare poate să fie dus la baia Guvernului, acolo scria 2000 de rom salariul minim, între timp a devenit 1900 de roni salariul minim. Nu e nicio creștere a salariului minim, de fapt este o creștere a salariului minim care este rezultatul transferului contribuțiilor pentru a putea ca salariul net, echivalent salariului minim brut pe țară să fie la același nivel. Deci practic nu este vorba de nicio creștere a salariului minim, ci este vorba de o creștere a încasărilor la bugetul de stat și la bugetul de pensii, bugetul de asigurări de sănătate și la bugetul de șomaj ca urmare a creșterii salariului minim din cauza transferului contribuțiilor.

Despre Pilonul II de pensii

De asemenea, respingem categoric reducerea procentului de la 5,1 la 3,7 - contribuția pentru Pilonul II de pensii. Această scădere reprezintă un furt din banii cetățeanului, reprezintă un atentat la șansa românilor care sunt activi astăzi și care contribuie la Pilonul II de pensii, un atentat la șansa lor  de a beneficia de o pensie decentă atunci când se vor pensiona, care să nu depindă de bunul plac al guvernanților, ci să depindă doar de capacitatea managerilor fondurilor private de a da randamente bune pentru aceste fonduri de pensii. Scăderea este contrară angajamentelor care au fost făcute în momentul în care s-a înființat Pilonul II de pensii. Procentul la pilonul II de pensii numai să nu scadă, ci ar fi trebuit să crească la 6%. Minciunile gogonate ale Olguței Vasilescu și ale ministrului Misa, că de fapt în cifra absolută sumele vor fi aceleași pe care le va plăti angajatul, le respingem categoric, iar  obiectivul pilonului II de pensii este acela de a permite celor care astăzi trăiesc din munca, din activități independente, din persoana fizică pe autor, sa beneficieze atunci când vor ajunge la vârsta pensiei de o pensie decenta prin înmulțirea banilor pe care îi alocă către pilonul II de pensie. Guvernul ce face? Ia din pilonul II de pensie, adică ia din banii pe care romanii ar trebui să ii dea la pilonul II de pensii, si ii baga in pilonul I de pensie , adică in sistemul public de pensii, numai pentru a încerca să mascheze în mod artificial deficitul fondului de pensii grav de 18 miliarde pe anul acesta.

De asemenea este de neînțeles în condițiile în care PSD a mințit în privința pensiilor, PSD a anunțat prin vocea lui Dragnea că nu se va aplica noua lege a pensiilor de la 1 ianuarie, ca majorarea punctului de pensie se va face numai de la 1 iulie. Este cu atât mai mult de neînțeles de ce atentează Guvernul la banii romanilor activi prin reducerea contribuțiilor la pilonul II de pensii de la 5,1 la 3,7.

Moțiune simplă împotriva ministrului de Finanțe

Vom sesiza Avocatul Poporului pentru atacarea la Curtea Constituționala a ordonanțelor pe care le va emite Guvernul, așa cum am sesizat și în cazul ordonanței 4, si in cazul ordonanței 60, și in cazul ordonanței 53, în general in cazul tuturor ordonanțelor pe care le consideram neconstituționale. De asemenea, după adoptarea ordonanțelor prin lege, în cazul în care domnul Ciorbea cu salariul mărit și cu pensie specială mărita nu va catadicsi să atace la Curtea Constituționala, vom ataca la Curtea Constituționala legile de adoptare ale acestor ordonanțe in cazul in care nu vom reuși sa împiedicam adoptarea lor.  Nu în ultimul rând anunț ca PNL va iniția o moțiune simplă împotriva Ministrului Finanțelor Misa, moțiune care va fi depusă la Senat. Dacă aveți întrebări vă stau la dispoziție cu răspunsuri la întrebări.

Întrebări din partea presei

J. V-ați gândit care ar fi momentul când veți depune moțiunea de cenzură la care ați făcut referire în ultima perioadă?

L.O. Cu siguranță ca vom depune o moțiune de cenzura, si vom anunța momentul când vom depune aceasta moțiune de cenzura. Depunerea unei moțiuni împotriva ministrului de finanțe nu înseamnă ca nu vom depune moțiune de cenzura.

J. Când veți depune?

L.O. Când vom considera momentul cel mai potrivit. Atunci când poate parlamentarii puterii își vor da seama ca acest Guvern duce tara spre nicăieri si ca prăbușește chiar si speranțele de a trai mai bine ale marii majorități a romanilor.

J. Moțiunea simpla când o veți depune?

L.O. Săptămâna viitoare.

J. În presa locală scrie de faptul că președintele Consiliului Județean Călărași, Vasile Iliuță, înțeleg că este de la PNL, a fost prins sub influența băuturilor alcoolice aseară.

L.O. Permiteți-mi să nu vă răspund la nicio întrebare legată de acest subiect până nu aflu complet informațiile legate de acest subiect . Nu sunt în temă, vom prezenta public un punct de vedere când vom avea toate informațiile.

Am purtat o discuție, aștept să își prezinte punctul de vedere, aștept să văd poliția cum susține punctul de vedere pe care îl prezintă și care este contradictoriu față de punctul de vedere prezentat prin comunicatul oficial, aștept să am o discuție să mă informez complet și vom prezenta un punct de vedere.

J. Poliția susține că a dânsul a fugit...

L.O. V-am dat răspunsul la această întrebare.

J. O să îl sancționați?

L.O. V-am dat răspunsul la această întrebare, vom lua o decizie in momentul în care vom avea o informare completa asupra situației care există.

J. În legătură cu legile justiției. (..)ar putea să renunțe la doua dintre măsurile anunțate, inspecția judiciară care ar urma să treacă în subordinea Ministerului Justiției și numirea procurorilor, nu sunt foarte clare aceste semne, dar există o intenție de a renunța. Cum interpretați acest pas înapoi în privința acestor două masuri atât de criticate?

L.O. Repet punctul de vedere al Partidului National Liberal. Respingem categoric cele patru măsuri din proiectul de lege al justiției, care nici nu e un proiect, încă nu am văzut niciun proiect de lege. 1. Schimbarea mecanismului de numire al procurorilor, 2. Încălcarea autonomiei procurorului de caz, 3. Subordonarea Inspecției Judiciare către Ministrul Justiției, 4. Înființarea unui departament special la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație si Justiție, care să judece eventualele acuzații de corupție ale magistraților. Toate arată tentativa evidentă a partidului de guvernământ, a celor certați cu legea din conducerea celor două partide de guvernământ de a controla politic justiția. Nu vom accepta niciodată aceste modificări, ne vom opune cu toate  forțele împotrivă acestor modificări.

Aș mai spune un lucru. N-am înțeles ce a căutat Toader la comisie.  Aceea este o comisie care are cu totul si cu totul alt obiect de activitate. Este o comisie specială care este înființata de Camerele reunite ale Parlamentului și care are ca obiectiv revizuirea Codurilor penal si de procedură penală ca urmare a hotărârilor Curții Constituționale si in mod evident de adoptare a codurilor cu reglementarea de la nivel european privind drepturile și garanțiile procesuale. Nu avea ce sa caute Tudorel Toader, ca ministru al justiției, să povestească de legile justiției care vizează modificarea altor legi privind organizarea judecătorească, să prezinte aceste legi unui public, unei comisii care nu avea niciun obiect de activitate legat de subiectul acesta. Poate a vrut să ii transmită lui Florin Iordache, înaintează-le tu ca proiect de lege, că eu de la Guvern n-am curajul sa le înaintez. Procedura normală daca vrea sa inițieze o modificare a legilor justiției, se duce frumușel la Guvern sa prezinte proiectul de lege, Guvernul sa aprobe proiectul de lege si să îl trimită spre dezbatere Parlamentului. Nu, nu face lucrul acesta, nu se duce in Guvern si vine in mod cu totul si cu totul ciudat in fata unei comisii care nu are nicio legătura cu aceste modificări ale legii numai ca sa genereze un nou eveniment, ca sa povestească despre ce vrea sa facă in legile justiției, dar de fapt nu vrea sa facă, pentru ca nu inițiază  ca si Ministru al Justiției aceste legi. Nu avea ce să caute acolo ministrul Justiției. Presupunerea mea este simplă. Guvernul probabil îi este frică să se umple iar Piața Victoriei și să iasă iar cetățenii împotrivă Guvernului, ca în cazul OUG 13, si probabil o să apeleze la parlamentarii anti-justiție care sunt sa zic așa bine cunoscuți ca sa înainteze ca o inițiativa legislativă din partea parlamentarilor, evident cu girul Ministrului Justiției care nu are curaj sa își asume răspunderea pentru inițierea acestei legi.

J. Dar veți face vreo sesizare  in legătura cu faptul ca se discuta in aceasta comisie?

L.O. Pai ce să mai sesizez acum? Pentru orice om de bun simț este o sfidare a tot ceea ce înseamnă Parlament. Nu ne mira nimic. E ținuta pe loc de exemplu propunerea noastră de modificare a regulamentului ca sa ne permită inițierea procedurii de demitere a lui Dragnea din funcția de președinte al Camerei Deputaților și multe alte lucruri. S-au înființat tot felul de comisii de ancheta care au rolul de fabrica de fum care sa distragă atenția romanilor de la catastrofa economica pe care o provoacă Guvernul.

J. S-a cerut si un punct de vedere la Comisia din Veneția

L.O. Cu siguranța este necesar acest punct de vedere.

J. Liderul PSD Liviu Dragnea spunea ca proiectele vor merge mai departe in parlament fie ca vine, fie ca nu vine avizul de la Comisia de la Veneția.  Puteți sa faceți ceva?

L.O. Nu, nu pot sa împiedici un parlamentar sa aibă inițiativa legislativă

J. Mă gândeam ca in procesul de dezbatere parlamentara sa poată fie extins

L.O. Cu siguranță vom cere amânarea oricărei dezbateri în cazul în care cineva își asumă răspundere pe înaintarea acestor proiecte de legi pentru că deocamdată se vorbește de niște proiecte de legi care nu există și de un ministru al Justiției care inițiază niște proiecte de legi pe care nici nu le inițiază. Evident considerăm că este foarte util și benefic un punct de vedere din partea Comisiei de la Veneția privitoare la, nu neapărat la ansamblul pachetului de legi ci mai ales la aceste patru măsuri pe care noi le considerăm un atentat împotriva independenței puterii judecătorești.

J. Cum interpretați adoptarea unor proiecte anunțate de PSD cum ar fi: Legea pensiilor, Fondul Suveran de Investiții, nu este foarte clar dacă va fi sau nu impozit pentru salariile sub 2000 de lei?

L.O. Este o harababură generalizată. Eu nu am garanția nici măcar că ceea ce a anunțat ministrul Finanțelor ieri se va transpune în realitate. Este o ceață totală. Uitați-vă, de exemplu pe contul special de plată a TVA -ului, unde și aici suntem practic singura țară, mai este numai în Italia, dar numai pentru companiile care au contracte cu statul, î rest nu mai există nicio țară în care să existe split account TVA. Nu se știe, se mai introduce nu se mai introduce, ordonanța este în vigoare? Este o harababură generalizată. Vă pregătim lista minciunilor PSD-ului, lista nerespectării angajamentelor electorale, scăderea TVA-ului de la 19 la 18 % unde este, nicăieri. Scăderea impozitului pentru angajaților cu venituri p7nă 2000 de lei care mi se pare oricum o promisiune aberantă, orice cetățean care înregistrează venituri trebuie să plătească contribuție, asta este etica fiscală în orice țară. Toate aberațiile pe care le-au promis în campania electorală vor renunța la ele pentru că nu au cum să le pună în practică, pentru că ele oricum, cred că nici eu nu și-au imaginat vreodată că le pot pune în practică și pur și simplu i-au mințit pe români ca să le obțină votul ca să pună mâna pe putere.

L.O. Dacă nu mai aveți întrebări, vă mulțumesc și vă doresc un weekend frumos!”

Niciun comentariu: