Agerpres. CCR a respins sesizarea pentru neconstituționalitate a lui Băsescu cu privire la legea care reglementează cooperarea între Parlament și Guvern în domeniul afacerilor europene. Excelent. Mesaje diverse de peste tot și de la toată lumea. De la mine, mesajul este că intrăm într-o anume normalitate. Prin extensie, UE este o parte a României. Urmează să mă explic pentru ca lumea să nu creadă că sunt bun de balamuc.
Într-o decizie din 2012, CCR a comis o mare eroare. Constituțională. A creditat Președintele României cu atributul de „șef al statului”, o enormitate, deoarece acest atribut îl are doar acel Președinte de stat care conduce administrativul. În România nu este cazul. Avem un prim-ministru care are acest atribut. Practic, în România nu avem un șef de stat. În Franta da, este șef al statului Președintele, deoarece el conduce și Guvernul. Deciziile lui sunt opozabile Guvernului obligat a le pune în aplicare.
În 2012, CCR a acționat politic, încercând să facă pe plac lui Traian Băsescu aflat în criză de personalitate. A forțat astfel și enunțul reglementării TUE unde se spune că la ședințele Consiliului participă „șefii de stat sau de guvern”. Norma europeană este corectă. Consiliul fiind, de fapt, compus din decidenții administrativi ai fiecărui stat membru pentru că UE este, de fapt, o uniune economică - în principal -, comercială, un spațiu comun în aceste domenii pentru fiecare agent economic din statele membre. Plecând de la economie și comerț au fost construite toate celelalte reglementări care privesc libertatea circulației persoanelor, mărfurilor și bunurilor, circulația monedelor, rezidența persoanelor pe teritoriul statelor membre, eliminarea barierelor vamale și polițienești pentru cetățenii statelor membre în spațiul Uniunii Europene etc. Astfel că cetățenii statelor membre au devenit cetățeni europeni cu libertăți extinse privind asocierea în vederea desfășurării activităților economice și comerciale fără a mai ține cont de granite. În vederea integrării economice și comerciale la nivelul Uniunii Europene se pun de acord legislațiile de bază - civile și comerciale -, procedurile judiciare, s-a ales o monedă unică iar în spațiul unional s-au luat măsuri de protecție a economiei europene contra acțiunilor statelor terțe în domeniul economic. România este beneficiara politicilor protecționiste europene la fel ca oricare alt stat european, indiferent de mărimea sau puterea economică a acestuia. De aceea s-a convenit ca membrii Consiliului să fie „șefii de stat sau de guvern” pentru a se asigura coerența în privința deciziilor politice în domeniul economic și comercial din partea fiecărui stat. Practic, din comoditatea politicienilor noștri, Traian Băsescu și-a atribuit competențe pe care nu le are. Mai grav, Emil Boc, fostul premier, a fost de o incompetență crasă admițând ca Traian Băsescu să îi ia atribuțiile funcționale.
Legea declarată constituțională prin respingerea sesizării lui Traian Băsescu de către CCR cu majoritate de voturi vine să ajute societatea românească să intre în legalitate, inclusiv constituțională. Se recunoaște, prin această lege rolul primordial al Parlamentului - ceea ce este normal - în stabilirea poziției României față de problematicile europene.
Contestația lui Băsescu a fost un fel de aflare în treabă. A contestat ca să conteste. A primit una'n bot. Așa cum merită.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu