joi, 8 octombrie 2009

"Fantasticii" basescieni.

Ieri am vazut o emisiune si nu mi-a venit sa cred ca este real. "Sinteza Zilei" de la Antena 3 a avut ca invitati sustinatorii candidatilor la Cotroceni.

Catalin Avramescu pentru Traian Basescu. Este Consilier de stat la Cotroceni.

Cozmin Gusa pentru Mircea Geoana. Il sprijina pe acesta pentru a intra in turul II si, daca se ajunge acolo, sa castige alegerile.

Profesorul Andrei Marga pentru Crin Antonescu.

Voctor Ciutacu pentru Sorin Oprescu (este si prieten lui Crin Antonescu !).

Am ramas putin timp pe emisiune pentru ca dincolo, la Realitatea TV era emisiunea lui Ursu si eram curios sa aflu cum raspund intrebarilor Crin Antonescu si Kelemen Hunor. Nu am regretat, mai tarziu, ca nu am vizionat intreaga emisiune a lui Gadea, insa impactul ei a fost mare datorita evolutiei de "prostituata intelectuala" a unuia dintre invitati: Catalin Avramescu.

Asa ca am reluat emisiunea azi dimineata, de AICI. Socant. Am citit si o parte din comentariile de pe blogul emisiunii, am citit postarile de pe unele bloguri si am ramas cu convingerea ca Andrei Marga are mare dreptate cand afirma ca politicienii s-au inconjurat de oameni fara valoare universitara recunoscuta, oameni neterminati din punct de vedere al pregatirii si, astfel, actul de guvernare a cunoscut o depreciere continua. Iar PD-L este, in aceasta varianta, partidul care a promovat toate nulitatile intelectuale avand ca obiectiv doar criteriul "fidelitatii".

Ca sa nu trec peste aceasta idee, un articol deosebit are Alina Mungiu Pippidi in "Romania Libera", "Nebraska, moliile si referendumul", articol din care preiau:

"....................
Cine insa gasesc ca joaca un rol jalnic sunt baietii astia ai nostri, intelectualii care se plang ca ii ataca alde Ciutacu, dar uite ce fac.

Cum au ajuns ei in pozitia sa faca? Pur si simplu, pentru ca fac parte dintr-o gasca. Un teolog cu aspiratii la jacuzzi pe bani publici (Baconsky) l-a adus la Cotroceni pe un amic remaniat si in cautare de slujba (Cristi Preda), care, la randul lui, i-a adus pe astia doi. Avramescu se lauda ca nu mai avusese vreodata o slujba, asta de la Presedintie a fost prima, era un baiat sarmant de cenaclu, un bursier de profesie, care profesa, mai ales, anarhismul teoretic. Stanomir se prezinta drept un expert constitutional fara sa fi publicat o lucrare ISI pe aceasta tema si fara sa poata fi identificat un profesor de drept constitutional de la care si-ar fi luat doctoratul. Alternativa la academicienii prafuiti ai lui Iliescu sunt acesti amatori ai nostri, proaspeti ca brazii si dornici sa se inalte cat mai sus".
Trebuie sa recunosc ca articolul lui Alina l-am citit dupa ce am "verificat", ca in fiecare dimineata, blogul lui Lilick.

Daca vizionati emisiunea lui Gadea, va recomand sa ascultati cu atentie cele spuse de prof. Marga, mai ales atunci cand vorbeste despre "intelectualii" preluati de Boc de la Universitatea Babes-Bolyai ! De fapt, prof. Marga a predat o lectie despre bunul-simt politic si despre respectul pe care ar trebui sa il avem fata de democratie. Nu a mai fost nevoit sa dea exemple negative pentru ca alaturi s-a produs unul care a confirmat, in totalitate, cele enuntate de profesor.

De pe la minutul '33, incepe recitalul Avramescu, pentru cei cu inimile tari si capabili sa urmareasca filme horror.

O reactie in direct a lui Cozmin Gusa cuprinde un mare adevar: "Sunt gata să pariez că dacă s-ar face un control psihiatric la Cotroceni, multi dintre dumneavoastră aţi zbura!"



Nu pot trece mai departe fara a pune, de aici, cateva aprecieri, remarcabile, ale omului de cultura Mihai Malaimare:

Exista in fiecare dintre noi un personaj pe care il detestam sau, avem, uneori, motive sa-l detestam. Suntem mincinosi, din cand in cand, mitocani, prosti, lasi, suntem uneori si astfel, fie ca ne place, fie ca nu ne place sa recunoastem.

........

Ei bine, aseara, uitandu-ma la emisiunea lui Gadea, l-am vazut pe Avramescu si m-am lamurit, am in sfarsit imaginea care ma va face sa fac tot posibilul sa nu mai fiu de neprivit, prost, arogant, mitocan, toapa, nesimtit, stupid cu clabuci.

........

PS

Poate ca nu ma onoreaza modul in care vorbesc despre acest ins, dar ascultandu-l cum vorbeste despre Marga, de exemplu, un om respectabil, un om civilizat, un om cu carte, cred ca doua palme i s-ar fi cuvenit pe loc. Japite de genul acesta nu au ce cauta pe sticla. Jigodii atat de patentate, nebuni, in ultima instanta, nu trebuie sa apara decat, eventual, dupa ora 24,00.

Exista totusi o limita in toate!
Nu pot pune in postare toate aprecierile fata de cele de mai sus, sunt prea multe, insa ce am vazut ieri ma intareste in convingerea pe care o am ca basescienii sunt niste habarnisti, niste urechisti de duzina care vor sa se impuna politic cu metode primitive, sunt o adevarata banda de mafioti.

Niciun comentariu: