Știre azi: „Liderii USD au decis ca Executivul să nu schimbe programul de guvernare, ci să aştepte decizia Curţii Constituţionale (CC) privind validarea noului Guvern, au declarat surse oficiale”. Mediafax.
Cererea PDL adresată CCR a devenit o noutate și pentru CCR. Nu mai este vorba de interpretarea, dea'nboulea, a literei Constituției așa cum au cerut unii și alții ci este vorba despre litera și spiritul Constituției. O noutate pentru CCR, cel puțin de la venirea lui Zăgrean în fruntea instituției. Treabă complicată. De se vor apleca și asupra spiritului Constituției, Zăgrean și colegii vor observa, așa s-ar cuveni, că în Parlament s-au petrecut lucruri necurate, cel mai „nevinovat” dintre ele fiind acela că, de fapt, noul guvern este un altul, atât față de programul de guvernare cât și față de investirea guvernului defunct. Prin decizia ce o va da, CCR va trebui să constate că faptele petrecute în Parlament confirmă un adevăr istoric: USL nu mai există ca formațiune parlamentară. Ca urmare a concluziei de bun simț pentru oricine judecă cu propriul neuron, Programul de guvernare al USL nu mai este valabil. Este nul de drept. CCR va trebui să constate că Parlamentul este format, mai nou, din alte formațiuni politice decât cele care au participat la alegerile din 2012. Culmea ironiei, este că formațiunile „moștenitoare” ale USL nu îi pot „moșteni” principiile și obiectivele. Astfel că PSD, PNL și PC vin acum în fața electoratului cu propriile principii și obiective. De aici și până la ideea că procedura de investire de ieri din Parlament este nulă de drept pentru că au fost încălcate, flagrant, principiile constituționale nu este decât un pas.
Nu știu ce va face CCR. Nu are obiceiul de a judeca Constituția după litera și spiritul ei. Are prea multe „bâlbe” anapoda în spate, prea mulți „scheleți” care încă gem lugubru în dulapuri.
Pe de altă parte, eu mai observ faptul că noul guvern, cu UDMR în componență, nu poate merge pe programul de guvernare al USL din simplu motiv că ar fi o simulare. UDMR nu a agreat programul USL, a votat împotrivă, iar acum va avea în guvern un vice-premier, doi miniștri și 12 sau 14 secretari de stat, doi prefecți etc. Din moment ce au votat împotriva programului de guvernare al USL, cum naiba se vor apuca acum să îl pună în aplicare ? Sau, nu cumva, vor proceda la fel cum respectă ei Constituția, pe care, de asemenea, nu au votat-o ! Pentru că UDMR o încalcă în vorbă și în faptă permanent, zi de zi și ceas de ceas însă interesele politice de conjunctură ale partidelor politice le fac pe acestea să „nu vadă” derapajele grave de la Constituție ale UDMR. Trag o singură concluzie: pentru a păcăli electoratul care a votat USL, PSD a bătut palma cu UDMR și papițoii politici care îl asistă să țină „mortul USL” încasă și să guverneze după înțelegeri oculte. Cu majoritatea asigurată în Parlament, organizația politică mafiotă PSD-UDMR nu este în pericol să sufere o înfrângere din cauza unei moțiuni de cenzură depusă de PNL.
Este bine că astfel de probleme se discută public. Cu patimă sau fără. Este bine pentru că astfel vom avea din ce în ce mai mulți oameni care se vor întreba ce scrie în Constituție și citind, vor înțelege mai bine frământările partidelor politice.
Eu îmi doresc, sincer, ca membrii CCR să nu judece politic ci constituțional. Astfel, eu aștept decizia lor corectă. Este o altă compoziție a Parlamentului, este o altă compoziție a majorității parlamentare, este o altă compoziție și structură a guvernului, nu este aplicabilă instituția revizuirii de la art. 85 alin. (3) ci o nouă desemnare a unui nou guvern și se impune revenirea la litera Constituție începând cu desemnarea premierului.
Nu îmi place că juriștii PNL au ales calea politicianistă a interpretării constituției. PNL trebuia să fie unul din partidele care să sesizeze CCR cu privire la neconstituționalitatea actelor și faptelor lui Victor Ponta ca prim-ministru în formarea noului guvern.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu