miercuri, 4 ianuarie 2017

MAI a fost salvat. Va avea un ministru vizionar.


Candidata la funcția de ministrul al internelor, Carmen Daniela Dan, a fost admisă pe funcție de majoritatea PSD, ALDE, UDMR și unele resturi de pe la Parlament. Scorul a fost de 17 la 11. Agerpres.

Cezar Preda (PNL) a observat că blonda din Teleorman are, ca la PSD, atât întrebările cât și răspunsurile pregătite. Blonda a răspuns doar la întrebările pentru care avea răspunsul pregătit. Restul, să aștepte.
Doamna e pusă acolo. Avea întrebările puse de dinainte de la PSD. Întrebări clasice: care sunt direcțiile, ce va fi prioritar. Noi am pus niște întrebări. A primit un vot pozitiv, toată Opoziția a votat împotrivă. Scorul a fost de 17 la 11. E clar că e un ministru care își asumă un program de guvernare făcut de altcineva, vag și ineficient. Eu am întrebat de DIPI. Ce direcție va lua DIPI? Nu mi s-a răspuns
Blonda teleormăneancă, fostă orice altceva prin viața ei decât o cunoscătoare a administrației internelor, a avut răspunsuri „lipite” de programul de guvernare al PSD. A citat de acolo fără a-și pune prea mult tărtăcuța la contribuție. Copy-paste verbal.
Din punctul meu de vedere a fost o audiere așa cum ar trebui să se desfășoare. Nu am venit pregătită cu întrebări, am venit cu programul de guvernare. Voi analiza foarte bine ce se întâmplă la Ministerul de Interne și care sunt vulnerabilitățile. Din informațiile mele, ne confruntăm cu o problemă de subdimensionare a resurselor umane și voi continua măsurile de asigurare a dotării tehnice și logistice. În medie, ies din sistem în jur de 2.800 de cadre. Anul acesta ne-am confruntat cu o ieșire masivă din sistem, de aproximativ 12.000. A apărut acel act normativ care a creat posibilități avantajoase pentru pensionare
M-a dat pe spate. Ea, „va analiza foarte bine” ce se întâmplă în MAI și care sunt vulnerabilitățile ! De cartea Recordurilor ! De noaptea minții !

Suntem în fața unei noi culmi a absurdului. Afirmația cucoanei de la Teleorman o descalifică înainte de a intra pe ușa ministerului de interne. Ea, ea și nimeni altul va analiza ce se întâmplă în MAI și, deja intrăm în zona nisipurilor mișcătoare, va stabili care sunt vulnerabilitățile ! Fascinant ! În condițiile în care în acest an, din cauza câștigării de către PSD și ALDE a alegerilor - cumva prevăzută de o parte dintre cei din MAI -, au plecat din sistem 12.000 de specialiști. Este imens ! Iar experiența îmi spune că locul lor va fi ocupat de „clientela” PSD, de slabă calitate umană pentru că profesională nu are rost să discutăm. Nu există.

Știu că în MAI sunt mulți susținători ai PSD. Știu că în MAI sunt indivizi care acum vor să ajungă în funcțiile de decizie, cât de mici vor fi ele, pentru a se impune în fața celor care le-au încurcat ascensiunea oportunistă. Eu trag concluzia, fără să mă feres,c că MAI a devenit foarte vulnerabil odată cu plecarea, aproape intempestivă, a celor 12.000 de specialiști și aducerea la  conducerea ministerului a unei persoane care în cel mai fericit caz ar putea îndeplini o funcție de secretar sau în cadrul unui secretariat.

Ca pe timpul lui Adrian Năstase, la MAI vor fi puși în funcțiile „operative” / secretari de stat, persoane obediente PSD. Echilibrul la care MAI a ajuns cumva este deja spart. Au plecat anul trecut 12.000 de specialiști, vom avea alte plecări în mod sigur.

Punerea individei la MAI înseamnă trimiterea ei la CSAT. Înseamnă că individa va vota în CSAT pentru probleme care privesc apărarea țării și siguranța națională. Înseamnă că individa va avea acces la probleme care sunt clasificate ca secrete de importanță deosebită. Individa va conduce (îmi vine tare greu să spun așa ceva) un minister care este parte a sistemului național de ordine publică, împreună cu Ministerul Public, cu alte instituții care au atribuții pe linia ordinii publice și siguranței naționale. Este culmea absurdului să iei o persoană care s-a evidențiat prin activități de secretariat toată viața (funcțiile mari pe care le-a îndeplinit politic au fost de câteva luni, vizată fiind de demitere !) să o pui să conducă un astfel de minister !

Blonda asta de la Teleorman va conduce, ca titular de portofoliu la interne, programul național de aderare la Spațiul Schengen ! De noaptea minții !

Niciun comentariu: