duminică, 16 septembrie 2018

Concret, despre foarte proasta guvernare sub flamura PSD


Iau știrea de la Agerpres.

Reprezentanta PSD la Comisia Europeană, comisarul european Corina Crețu vine și spune lucrurilor pe nume. În domeniul pe care îl păstorește dar foarte dureros pentru noi.

Ieri în cadrul dialogului cu cetățenii am fost întrebată în legătură cu situația în domeniul transportului, o situație care mă preocupă, mă îngrijorează. Sigur că nu suntem în stadiul de a pierde bani în acest moment, pentru că Programul Operațional de Infrastructură Mare cheltuie din proiectele fazate, adică proiectele de apă și canal care n-au fost finalizate la timp. (...) În ceea ce privește transportul, de când sunt comisar European, din 2014, am avut de aprobat doar patru proiecte majore, în primul rând un proiect foarte important, de peste un miliard de euro, de cale ferată, este cel mai mare proiect pe modernizare a unei căi ferate, Gurasada-Simeria, pe care l-am aprobat. Sebeș-Turda, știți foarte bine, că am aprobat și Câmpia Turzii-Târgu Mureș. Mai avem în analiză un ultim proiect, Gara de Nord-Otopeni, metroul, probabil că în curând va fi aprobat parțial acest proiect, urmând ca pe un alt tronson să mai avem discuții. Este ultimul proiect pe care îl avem în analiză

Știți foarte bine că în planul de transport autostrada Sibiu-Pitești reprezintă o prioritate, nu numai pentru România, ci și pentru întreaga UE, pentru că este veriga lipsă din tronsonul european dintre Rotterdam și Constanța. Având în vedere întârzierile în construcția acestei autostrăzi, urmărim îndeaproape eforturile autorităților române de a depăși timpul pierdut. Cu toate acestea, trebuie să insistăm ca pregătirile și ofertele să se facă pe baza unor studii de mediu aprofundate. Din punctual nostru de vedere, proiectul este extrem de întârziat și estimările noastre arată că această construcție nu poate începe mai devreme de anul 2019

Licitarea autostrăzii este, după cum știți, împărțită în cinci loturi, din care loturile 2, 3 și 4 sunt cele mai dificile din punct de vedere tehnic, deoarece sunt situate în munți. În acest stadiu, loturile 1 și 5 au fost oferite, s-au început lucrările în absența evaluării impactului asupra mediului, fapt care a fost criticat de către serviciile noastre, ale CE, și am spus că nu vom avea certitudinea, dacă nu există acordurile de mediu, că se vor obține bani de finanțare din fonduri europene. Eu cred că trebuie făcut ceva, am văzut că doamna prim ministru a fost pe teren, a fost la Pitești, încearcă să deblocheze, este o prioritate pe care, v-am spus, noi așteptăm proiectul să fie depus la Comisia Europeană pentru a fi analizat, dar sigur că nu poate fi depus atâta vreme cât nu este integral, fără acordul de mediu nu poate fi depus la Comisie

În ceea ce privește autostrada Montana, preocuparea mea și a noastră, a Comisiei, este aceea de a îmbunătăți accesul în toate statele membre și am spus, din punct de vedere personal, ca om politic din România, cred că în anul Centenarului ar fi fost frumos să reușim să demarăm un proiect care nu poate fi făcut peste noapte, este evident, de îmbunătățire a accesului în Moldova. Din punctul meu de vedere, ar trebui să fie o prioritate, este o prioritate în toate analizele noastre și încurajăm autoritățile române să accelereze pregătirea unei a doua autostrăzi care să treacă Carpații, pe lângă Sibiu-Pitești, astfel încât construcția să înceapă în 2021

Ea a arătat că din partea Comisiei Europene a fost oferită disponibilitate pentru finanțarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureș - Iași.

Potrivit acesteia, "pregătirea legăturii dintre Târgu Mureș și Iași este încă într-o etapă destul de conceptuală, aș spune, practic noi am spus că avem bani și ne-am oferit să realizăm acest studiu de fezabilitate pe perioada actuală a exercițiului financiar, până în anul 2020, urmând ca, în fine, construcția efectivă să înceapă din 2021".

Simpla lectură a problemelor ridicate și prezentate de Corina Crețu este lămuritoare. Guvernările PSD, indiferent de primul ministrul de la vârful Guvernului, indiferent de ministrul transporturilor, indiferent de ministrul finanțelor și mai ales indiferent de ministrul mediului au fost un dezastru pe problematica infrastructurii. Poveștile spuse parcă la gura sobei de toți politicienii PSD-ALDE implicați au rămas la stadiul de povești. Corina Crețu face bine că le spune atât de deschis, atât cât să înțelegem că dezastrul este mare, este uriaș. Marile întârzieri în infrastructură înseamnă pierderi majore la nivelul bunăstării cetățenilor! Mai pe șleau, din cauza incompetenței, PSD și ALDE (astăzi) ne țin în sărăcie! Intenționat!

Niciun comentariu: