Declarațiile președintelui PNL, Ludovic Orban, la finalul Biroului Executiv al PNL, 08 octombrie 2018
Bună ziua!
Partidul Național Liberal condamnă bătaia de joc a guvernanților față de Legea offshore, față de investitorii implicați în explorarea și exploatarea zăcămintelor de gaz natural de la Marea Neagră, condamnă bătaia de joc față de cetățenii români și modul în care Guvernul și majoritatea guvernamentală își bat joc de resursele naturale de care beneficiază România.
Este inadmisibil ca unicul interlocutor al investitorilor să fie o persoană care nu are nicio calitate oficială în Guvern, Guvernul să fie complet absent în aceste negocieri iar Liviu Dragnea să fie cel care taie și spânzură, care hotărăște cum trebuie să arate un proiect de lege fundamental pentru România și care se sucește de la o zi la alta în privința conținutului acestei legi.
Obiectivul PNL prin această lege este unul foarte simplu, să existe o justă împărţire a câştigurilor între statul român şi investitori, această investiție să se realizeze și să înceapă exploatarea gazelor naturale din acest zăcământ iar resursele şi câştigurile statutului român din exploatarea zăcămintelor din Marea Neagră să fie utilizate în beneficiul românilor prin intermediul susținerii amendamentelor depuse de PNL la Legea offshore, și anume, utilizarea resurselor financiare pentru trei axe de dezvoltare.
Prima este susținerea înființării de distribuții de gaz natural pe raza localităților unde nu există astfel de distribuții de gaz natural, mai precis gazul românesc să ajungă în casele românilor și să crească confortul și nivelul de civilizație al cetățenilor români care astăzi nu beneficiază de gaz natural și se încălzesc cu lemn de foc din ce în ce mai scump, ca în urmă cu o sută de ani.
A doua axă este cea a susținerii investițiilor în industria de profil care folosește gazul natural ca și resursă pentru producție. Iar a treia axă este finanțarea modernizării CET-urilor, în sensul introducerii tehnologiilor moderne de cogenerare care pot avea efecte extrem de favorabile asupra tuturor cetățenilor români care se încălzesc în sistem centralizat, pentru că urmare a creșterii randamentului, automat scade prețul gigacaloriei și implicit va scădea prețul facturii pe care o plătește fiecare cetățean pentru încălzirea locuinței în sistem centralizat.
De asemenea, insistăm pe reluarea observațiilor președintelui României cuprinse în cererea de reexaminare și anume, justa împărțire a câștigurilor între investitori și statul român, asigurarea stabilității și predictibilității legislative și fiscale care este fundamentală pentru încrederea investitorilor în realizarea acestei investiții.
Al doilea subiect pe care l-am dezbătut și pentru care am adoptat o decizie în PNL este cel legat de decizia de a depune o moțiune împotriva ministrului Culturii, o moțiune care are câteva teme extrem de importante de atac dar motivul esențial al acestei moțiuni împotriva ministrului Culturii este bătaia de joc a Ministerului Culturii și a Guvernului în ansamblul său față de Centenarul Unirii, față de acest an aniversar, față de istoria României și modul în care, practic, actualul Guvern și partidele de guvernământ își bat joc de înaintașii noștri și își bat joc și de românii de astăzi, fără să acorde vreo importanță acestei sărbători mari a neamului românesc.
A treia temă pe care am abordat-o și pentru care am luat o decizie este cea legată de o nouă tentativă a majorității guvernamentale de a lovi democrația prin atacarea societății civile. După cum bine știți, există în dezbaterea Parlamentului un proiect de lege inițiat de Pleșoianu, dacă nu mă înșel, și de alți parlamentari PSD care practic vor să distrugă bazele finanțării organizațiilor neguvernamentale din România indiferent că aceste organizații neguvernamentale sunt organizații care asigură protecția socială, protecția mediului, că sunt organizații în domeniul culturii sau în orice alt domeniu de activitate.
Nu există democrație fără o societate civilă puternică. O societate civilă puternică se bazează pe o finanțare corectă a organizațiilor neguvernamentale, se bazează pe o susținere a serviciilor publice pe care le derulează aceste organizații neguvernamentale în parteneriat cu statul. Această nouă tentativă a PSD de a distruge societatea civilă, de a pune pumnul în gură organizațiilor neguvernamentale este extrem de perversă și este făcută pe legea privind transpunerea directivelor europene privind spălarea banilor.
Ce își dorește majoritatea guvernamentală? Își dorește să introducă și organizațiile neguvernamentale, ca urmare a unei traduceri incorecte a directivei, toate organizațiile societății civile în această lege de transpunere a directivei obligând toate organizațiile neguvernamentale să facă niște raportări care sunt practic imposibil de făcut. Gândiți-vă că există multe metode de finanțare prin teledon sau prin intermediul SMS-urilor sau prin alte metode, nicio organizație nu va avea capacitatea să raporteze toate sursele de venit pe care le obține din astfel de finanțări și practic, aceste tipuri de finanțări care asigură supraviețuirea unor organizații neguvernamentale care realizează servicii publice către cetățeni va deveni practic imposibilă.
Gloria efemeră a doamnei Dăncilă și aplauzele colegilor săi din Guvern a durat foarte puțin. La ora actuală Guvernul trebuie să se așeze din nou pe scaune și să răspundă întrebărilor adresate de Comisia Europeană prin intermediul prim-vicepreședintelui Comisiei Europene, Frans Timmermans.
Se pare că expozeul doamnei Dăncilă nu a avut absolut niciun efect asupra Comisiei Europene și a instituțiilor europene, în general, iar dacă PSD-ALDE își imaginează că pot să-și permită să dezinformeze în continuare Uniunea Europeană, că pot să toarne minciuni fără niciun fel de bază în realitatea românească, cred că prin această scrisoare au primit un răspuns sever, un răspuns prin care noi credem că trebuie să înțeleagă că legislația din România, trebuie să respecte independența justiției și trebuie să fie conformă legislației la nivel european și conformă standardelor în ceea ce privește organizarea Justiției inclusă în articolul 2 din tratatul Uniunii Europene.
Ca atare, revenim cu solicitările pe care le-am formulat în mod repetat către actualul Guvern și către actuala majoritate parlamentară. Emiterea unei ordonanțe de urgență care să suspende aplicarea Legilor Justiției care au intrat în vigoare până la adoptarea punctului de vedere final de către Comisia de la Veneția pentru ca în cuprinsul acestor legi să fie cuprinse punctele de vedere exprimate de Comisia de la Veneția, un lucru de altfel solicitat de Comisia Europeană, un lucru care a apărut în dezbaterile din Parlamentul European și care, de altfel este cuprins în MCV.
De asemenea, solicităm CCR, pentru a preveni riscul ca România să fie trimisă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene de către Comisia Europeană pentru prevederi legale care sunt contrare tratatului, să trimită către Curtea de Justiție a Uniunii Europene întrebările preliminare formulate de PNL și de colegii din opoziție pe care am solicitat acestei Curți Constituționale să le transmită către Curtea de Justiție a Uniunii Europene iar pronunțarea pe sesizarea noastră la Curtea Constituțională, să fie amânată până la pronunțarea Curții de Justiție a Uniunii Europene în ceea ce privește întrebările preliminare care au fost formulate în sesizarea care a fost adresată Curții Constituționale.
Altfel, este din ce în ce mai clar că la nivelul Uniunii Europene atmosfera este din ce în ce mai clară de a utiliza toate pârghiile procedurale care există în tratatul și în regulamentele Uniunii Europene pentru a determina autoritățile din România să respecte toate exigențele în materie de independență a Justiției, de organizare a Puterii Judecătorești în conformitate cu normele și cu standardele de la nivel european.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu