luni, 6 noiembrie 2017

După Iordache citire, protestele sunt degeaba

Complicii la „legile justiției”

Agerpres. VIDEO UPDATE Iordache: Solicitările din Piață noi le-am transpus în lege; dacă protestăm, hai să ne uităm și pe legi

Din punctul meu de vedere, solicitările din Piață noi tocmai le-am transpus în lege. Ori există o foarte mare dezinformare, ori cei care protestează nu cunosc legile, pentru că cele două probleme invocate: cea cu numirea și revocarea procurorilor — noi am prevăzut ca președintele să fie cel care are ultima semnătură-, iar în ceea ce privește Inspecția Judiciară — noi am prevăzut să fie instituție independentă. Deci, repet, dacă protestăm, hai să ne uităm și pe legi”

Superficial și mincinos. Între el și specialiștii care s-au exprimat ferm împotriva inițiativei celor 4 de mai sus de a măcelări legile Justiției, preluând de la Tudorel Toader inițiativa (se pare că ministrul s-a ... pe el și a pasat „cartoful fierbinte” celor cu mai mult „șorici”), aleg să am încredere în specialiști. Ce au păstrat ei, este doar actul formal al Președintelui României (doar semnătura) nu și competența de a cântări propunerile venite de la executiv! De fapt, parlamentarul Iordache și ceilalți, obligă pe Președinte să „execute” dispoziția Executivului privind componența altei puteri a statului, puterea judecătorească. Iar această formă de intervenție legislativă este, evident, o subordonare a Justiției de către politic. Nu mai spun de bugetul Justiției, de cariera magistraților etc. Multe, foarte multe intervenții în legile Justiției care o duc „cu căciula în mână” la Executiv!

Niciun comentariu: