sâmbătă, 6 august 2016

Vai tu, dar nu se poate ! Nu ne permitem să punem o pată pe imaginea Franței !


Ajung la Agerpres la informația ce vorbește despre Clotilde Armand. Cum va fi ea obligată să fie pe listele pentru parlamentare pentru că ea este atrăgătoare și aduce voturi pentru USR. Nimic anormal. În oricare țară din lume.

La noi, de exemplu, Traian Băsescu va fi pe liste dacă se ajunge la concluzia că va aduce voturi pentru PMP, Marian Munteanu va fi pe liste pentru a aduce voturi pentru Alianța Noastră, Călin Anton Popescu Tăriceanu va fi pe liste pentru a aduce voturi pentru ALDE - aici treaba este mai serioasă, tocmai îl scoase Pieleanu la 40% iar ALDE este sărăcuțul la abia 8-9%. Nu este exclus ca Victor Viorel Ponta să fie pe listele PSD pentru a mai aduce niște voturi partidului chiar dacă el este cu un picior ... în altă parte. Ba, mă gândesc chiar la Gabriela Vrânceanu Firea Pandele ot Voluntari care nu este exclus să fie pe liste pentru a atrage marea masă de bocitoare bisericoase. Nu este exclus, mai ales dacă Firea va constata că primăria Bucureștiului este cam greu de condus iar ea are toate șansele ca din gafă în gafă să ducă partidul și primăria de râpă. Bine, toți pot fi pe liste, chiar dacă unii ar da de înțeles că apoi se vor retrage pentru a da locul altora „mai tineri”. Se pare că Elena Udrea nu mai candidează pentru că politica s-a stricat și nu mai este comestibilă. Produce alte alea.

Citind eu explicația franțuzoaicei de Dâmbovița am constatat cu surprindere că francofonia a reușit și suntem într-un fel de concubinaj politic cu Franța. Ia citiți aici:
Eu, de exemplu, nu sunt interesată de o funcție în Parlament. Probabil voi fi obligată să particip, pentru că sunt cineva care trage, dar eu, personal, aș prefera să mă ocup de meseria mea și de copiii mei. În plus, câștig de trei ori mai mult, așa că vă spun sincer atunci, dacă fac asta, când sunt mii de oameni care mă cunosc, în niciun caz nu aș vrea să fie o pată pe reputația mea, mai ales că reputația mea pe partea profesională ar suferi foarte, foarte mult. Adică dacă aș face ceva ce nu ar fi dezinteresat, cum spun eu, ceva care ar fi în interesul meu propriu, ar fi o pată pentru viața mea și pentru Franța și pentru familia mea
Bine, bine, sunt eu mai greu de cap dar din textul preluat de la Agerpres reiese că pentru Clotilde Armand a fi parlamentar român este dezonorant. Cel puțin așa înțeleg eu. În plus, ce face ea aici la Dâmbovița sub aspect politic este și pentru gloria Franței ! Am înțeles bine ? Parcă așa spune ! Bașca faptul că între onoarea serviciului public în folosul cetățenilor și interesul personal alege interesul personal, în special cel financiar. Cu subiect și predicat când compară veniturile.

Liberalii au, în istoria lor, o învățătură brătienistă: politica este grea, pentru că se face în interesul tuturor cetățenilor și mai puțin în interesul propriu. Politica cere sacrificiu personal în interesul celor din jurul tău, al celor din comunitatea ta, a celor din țara ta. Dacă faci politică cu răspundere este evident că prima care va avea de suferit va fi familia ta. Când pui familia mai presus de politică, mai bine nu te bagi în politică. Dacă totuși te bagi, înseamnă că vrei să beneficiezi de politică pentru a îți crește averea în dauna celorlalți cetățeni.

Este sinceră. Dacă este așa cum a declarat mai sus, ce dracu caută în politică ? Are cumva alte interese ? Evident, personale, o spune cu gura ei. Nu știu cum este definită politica în Franța, dar la noi, în dicționar, politica este „1. Știința și arta de a guverna un stat; formă de organizare și conducere a comunităților umane, prin care se menține ordinea internă și se garantează securitatea externă a comunităților respective. ◊ Expr. A face politică = a lua parte în mod activ la discutarea și rezolvarea treburilor statului. ♦ Suprastructură a sistemului social, incluzând conștiința politică, relațiile politice, instituțiile și organizațiile politice. 2. Tactica, strategia, metodele și mijloacele folosite de organele puterii în vederea realizării obiectivelor fixate; ideologia care reflectă această activitate.”

Probabil că în Franța politica se face în interes personal, nu în folosul cetățenilor. În acest caz, discursul lui Clotilde Armand este perfect natural.

Au cetățenii români dreptul la respect ? Din moment ce rolul de reprezentare a lor „este dezonorant”, în organul reprezentativ suprem al poporului român, Parlamentul României, cei care i-au dat votul pe lista USB în București, în sectorul 1, sunt reprezentați de ea ? Sunt siguri ? Și pentru că aici trebuie să adaug și alte alea ieșite de la USB/USR dar și de la aliații media ai acestei formațiuni politice, voi spune că Nicușor Dan a respins și respinge categoric orice ideologie politică iar cei de la Revista 22 (cei mai înverșunați aliați ai USB/USR !) se dau de anul morții ca partidulețul să nu fie „confiscat ideologic”, mai pe șleau spus să nu cumva să adere la o ideologie politică.  Adică să nu cumva USB-iștii USR-iști să calce „într-un rahat” care înseamnă „știința și arta de a guverna un stat”.

Am înțeles că o mare parte dintre cei care au votat cu USB au fost susținători ai PNL. Cum îi turcu'i și pistolul, spune o zicală populară. Îmi vine în minte întrebarea: de ce au susținut PNL până la apariția USB ?

Niciun comentariu: