joi, 9 noiembrie 2017

Ce mi-e Tanda, ce mi-e Manda? Subordonarea Justiției să iasă

"Avem de-a face cu aceleaşi propuneri de lege ferenda care doresc să realizeze o eludare a votului pe care l-a dat CSM, corpul magistraților şi societatea civilă. Cu aceleași propuneri de lege ferenda vine inițiatorul din Camera Deputaților, făcând ușoare modificări, pentru a se asigura într-o procedură de urgenţă că poate pune sub control justiția şi poate politiza sistemul judiciar. Din păcate, aceasta este concluzia la care ajungem, fiindcă altfel nu se poate explica de ce ar trebui să recurgem la o procedură de urgenţă, când avem nevoie de studii de impact pentru a vedea ce va rezulta dintr-un astfel de pachet legislativ. Sau poate nu am învățat nimic din legea privind eliberarea unor condamnați din care s-a văzut, dacă nu am făcut studii de impact, care a fost rezultatul surprinzător. Vocea rațiunii trebuie să triumfe întotdeauna", a declarat, joi, Augustin Lazăr, la intrarea în sediul Consiliului Superior al Magistraturii (CSM).

Între timp, cu referire la avizul negativ din 28 septembrie 2017 a CSM pe proiectele de lege ale lui Tudorel Toader, o judecătoare din CSM, Evelina Oprina, pune paie pe foc. Are și ea sarcini. Or fi ele de la partid? Naiba știe. Nu mai poți avea încredere în unii oameni.
Până în preziua avizului negativ, am lucrat până târziu şi a existat unanimitate pe propunerile pachetului de Legi pe justiţie. Pe majoritatea propunerilor transmise de Tudorel Toader a existat unanimitate, cu observaţii. Eram cu toţii convinşi că votul era unul favorabil, cu observaţii. Nu ştiu ce s-a întâmplat peste noapte. Am fost surprinsă de acest vot negativ care a ieşit peste noapte”, a declarat judecătoarea Evelina Oprina, miercuri seara, la TVR 1. Mediafax.
 Normal că Tudorel Toader a sărit de fund în sus. Să se cerceteze! Mă mir că nu a cerut Parlamentului să constituie o altă Comisie specială de anchetă pentru „frecat menta” în această cauză.

Niciun comentariu: