miercuri, 8 noiembrie 2017

Minciunile debitate de Florin Iordache, privind „reforma justiției”, au picioare scurte

 Îmbârligătorul Florin Iordache bagă strâmbe. Ieri l-am văzut la TVR1 (înainte de interviul luat președintelui Ludovic Orban) când a dat cu oiștea'n gard încercând să explice ce nu se poate, practic, explica. Tâlhăria pe care o comit cei din PSD și ALDE cu privire la „reforma justiției” nu au explicații logice. Sunt pe lângă orice gândire rațională. Sunt acțiuni determinate de pasiuni sinucigașe sau, mai corect spus, ucigașe. În urma lor, cei afectați vor fi cetățenii cărora Justiția le asigură realizarea, neîntreruptă, a drepturilor și libertăților fundamentale. Ei bine, clica PSD-ALDE din care face parte și acest Florin Iordache, atacă, grosolan, primitiv, drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor prin afectarea structurală, sistemică a celei de a treia puteri a statului - puterea judecătorească.

M-a enervat, în mod deosebit, faptul că individul Iordache nu a fost capabil să explice de ce au păstrat Președintele României în procedura de numire și revocare a șefilor instituțiilor care compun „Autoritatea judecătorească”. Ei bine, „juristul lui pește”, are la dispoziție Constituția.

Pentru judecători există articolul 125 alin (1) unde este norma imperativă a numirii lor de către Președintele României pentru a obține „inamovibilitatea”. La intrarea în magistratură ca judecători.

Pentru ca magistrații judecători sau procurori să fie numiți în funcții există prevederile art. 134 alin (1) unde se prevede că CSM propune Președintelui României „numirea în funcție a judecătorilor și procurorilor cu excepția celor stagiari, în condițiile legii”. Condițiile legii, pentru capul prost al lui Iordache dar și a altora ca el, se referă la condițiile care trebuiesc îndeplinite de CSM și candidatul la funcție pentru a ajunge la aprobare!

Ipochimenul lăsa impresia că ei, complotiștii la distrugerea Justiției, au avut inima mai largă și l-au lăsat pe Președintele României care autoritate publică care numește magistrații în funcții. Greșit. Nu este după cum vor mușchii lor, este după cum dispune imperativ Constituția.

Specialiștii PNL au studiat noua inițiativă a PSD-ALDE pentru distrugerea Justiției. Concluziilor lor sunt relevante. Totul se face cu rea credință.

PNL respinge în mod categoric inițiativa PSD-ALDE pentru modificarea Legilor Justiției, întrucât menține mecanismul prin care vor punerea sub control politic a actului de Justiție.

Propunerile rămân la fel de toxice, iar PNL suspectează că mai sunt pregătite și amendamente care vor fi introduse pe ultima sută de metri în Parlament, după modelul „Marțea Neagră”.

Chiar dacă PSD-ALDE folosesc drept paravan câteva modificări și ajustări normale cerute de sistemul judiciar, asta nu înseamnă că adevăratele „bombe” strecurate în proiect pot fi acceptate la pachet. Din acest motiv și CSM a respins și forma propusă de ministrul Justiției, Tudorel Toader.

Obsesia PSD de sabota independența magistraților se poate observa clar prin:

1. Restrângerea atribuțiilor președintelui României, față de actualul mecanism, pentru numirea/revocarea procurorilor cu funcții de conducere.

Reprezentanții PSD au încercat să creeze aparența că actualele reglementări care privesc implicarea președintelui României în procesul de numire în funcție nu vor mai fi modificate. Fals!


  • Președintele României este eliminat din mecanismul de revocare din funcție a procurorului general, procurorului șef DIICOT, procurorului șef DNA și adjuncților acestora.


  • Chiar dacă este menținut în procesul de numire în funcție, în cazul revocării nu mai are niciun atribut, fiind încălcat principiul simetriei juridice (cine numește și revocă)


  • Președintele României este eliminat din mecanismul actual de numire a procurorilor șefi de secție din cadrul Parchetului General, DNA, DIICOT! În prezent, procurorii șefi de secție (categorie diferită față de procurorul general, șefii DNA, DIICOT și adjuncții acestora), sunt numiți în funcție pe același mecanism ca și procurorul general, șefii DNA și DIICOT.


  • Astfel, proiectul PSD-ALDE impune control politic direct asupra procurorilor șefi de secție, care lucrează sub procurorul general, șefii DNA și DIICOT.


  • De ce este vorba de control politic: conform proiectului numirea efectivă o face ministrul Justiției (inerent politic), chiar dacă în mod formal numirea în funcție aparține secției de procurori din CSM. Aceasta pentru că propunerile făcute de ministrul Justiției pot fi refuzate o singură dată!


  • Practic, ministrul Justiției poate numi în aceste funcții, efect al acestor prevederi, pe cine dorește pentru că dacă prima propunere va fi refuzată, a doua propunere devine obligatorie pentru CSM.


  • Spre deosebire de ministrul Justiției, care inevitabil are apartenență politică întrucât Guvernul este unul politic, președintele României este deasupra instituțiilor politice. Din momentul preluării funcției președintele României nu poate fi membru al niciunui partid, conform Constituției, în vreme ce ministrul Justiției nu are această interdicție.


2. Inspecția Judiciară este desființată, prin efectul legii PSD-ALDE. Este propus un text de principiu care va genera haos

- Actualul text legislativ privitor la Inspecția Judiciară (capitolul VII din Legea 317/2004, adică articolele 65 - 79) este desființat.

- Adică, PSD-ALDE propune scoaterea din vigoare a tuturor normelor legale în baza cărora funcționează în prezent Inspecția Judiciară, fără instituie nicio normă tranzitorie.

- În locul Capitolului VII sunt propuse câteva paragrafe de principiu, care prevăd instituirea unui Consiliu Național de Integritate, cu „activitate nepermanentă”(!), a cărui organizare și funcționare nu este reglementată acum, ci printr-o lege viitoare.

- NU este prevăzută nicio garanție cu privire la statutul independent al viitoarei Inspecții Judiciare, componența acesteia, mecanismele de selecție și numire în funcție, raportul juridic clar în raport cu CSM.

- Practic, este temporizată decizia asupra Inspecției Judiciare, astfel încât printr-o viitoare propunere legislativă majoritatea PSD-ALDE, cu sprijinul UDMR, să impună controlul politic și asupra funcționării acesteia.

- Inspecția Judiciară nu poate fi scoasă de sub tutela CSM, care prin Constituție este garantul independenței justiției, lucru afirmat clar și răspicat de președintele Klaus Iohannis. 

- Inspecția Judiciară poate avea în schimb un grad de autonomie sub tutela CSM, unde își poate perfecționa activitatea, dar acest lucru nu se va întâmpla în mod cert prin punerea acesteia sub control politic.  

3. Înființarea Direcției Speciale pentru cercetarea penală a magistraților - instrument politic de represiune

Înființarea Direcției speciale de investigare a infracțiunilor săvârșite de magistrați este menținută în proiectul PSD-ALDE, în ciuda protestelor magistraților și a criticilor din partea profesioniștilor dreptului.

- Este de neînțeles care este scopul acestei structuri. Singura explicație plauzibilă este aceea de a o folosi ca instrument de intimidare a judecătorilor și procurorilor care nu se conformează ordinelor politice.

- 20 de procurori plus 30 de specialiști ar urma să ancheteze infracțiuni specifice pentru care există deja direcții specializate (DIICOT si DNA), cu competențe dovedite în astfel de fapte, fiind vorba totuși de un număr mic de astfel de cazuri.

- La fel ca și în cazul procurorului general, șefii DNA, DIICOT și adjuncții, președintele României nu este parte a procedurii de revocare din funcție.

- În plus, procurorii șefi de secție din cadrul Direcției speciale sunt numiți în funcție după același mecanism, respectiv cu eliminarea președintelui României din procedură.

Este mai mult decât clar. Minciunile în lanț spuse în fața camerelor Tv denotă o lipsă crasă de bun-simț. Bădărănie la superlativ.

Niciun comentariu: