miercuri, 26 octombrie 2016

Așa, îndesat, să fie clar. Ai cazier, nu conduci România !

Președintele Klaus Iohannis a căpătat un obicei „ciudat”. Vorbește mai mult și de-a dreptul direct. Bine, tot cu reținere când se referă la persoane. Dar ... cum noi suntem mereu pe fază când unii și alții o fac de oaie, punem vorbele președintelui pe acea persoană care o avem noi în atenție.

Să fie clar, eu chitesc direct la persoane. De exemplu, unul ar fi infractorul Dragnea iar altul ar fi inculpatul Tăriceanu. Chiar Traian Băsescu ! De ce nu ?

AgerpresIohannis: Este inimaginabil ca țara să fie păzită de unul cu dosar penal; și paznicilor li se cere cazier la angajare
Nu am făcut un portret robot, eu am enunțat și cred că am făcut-o într-un mod destul de clar și ferm câteva condiții pe care le pun eu atunci când se va discuta despre prim-ministru după alegeri. Haideți să luăm de exemplu chestiunea penală. Cu toții am citit (...) de exemplu că se fac angajări de paznici sau pentru agenți de pază cum li se spune mai nou. Iată că de fiecare dată când se angajează agenți de pază prima condiție este să nu aibă cazier, adică să nu fie penal. Cum ne imaginăm că țara va fi păzită de unul cu dosar penal. Este absolut inimaginabil. Este o condiție minimală și nu am absolut deloc de gând să renunț la ea. Între timp, chiar am impresia că chiar toate partidele au înțeles
Păi, cum să ne imaginăm că în plină campanie împotriva corupției, în plină campanie pentru aerisirea societății românești prin trimiterea bandiților la închisoare vom accepta ca tocmai unul dintre ei să ne devină „baci” ?! Este inadmisibil !

Președintele Klaus Iohannis a căpătat „limbariță” și a mai spus una. Iar asta are o acoperire ceva mai largă.
Ca și președinte nu am vreo problemă cu vreun partid. Eu am însă probleme cu oamenii care nu ar trebui să fie în primul rând și se erijează în conducători. Eu am o problemă cu oameni care sunt condamnați și urmăriți penal și încearcă prin toate metodele mediatice posibile să arate că, de fapt, ei sunt adevărații politicieni și noi toți ceilalți suntem slabiștii. Nu se poate așa. Am făcut din timp acest anunț ca să se pregătească toate partidele cu candidați serioși, curați, capabili și să nu avem după alegeri discuții inutile
Ei, aici este altă calimeră. Este vorba despre politicienii care sunt în fruntea partidelor. Iar la aprtidele actuale sunt cam mulți conducători care au probleme cu legea. Infractorul Dragnea la PSD, inculpatul Tăriceanu la ALDE, suspectul Traian Băsescu la PMP și lista poate continua. Diferit față de această listă de partide asociate cum-necum la putere, fiecare pe unde a ajuns, avem PNL în care Vasile Blaga și alți lideri ai PNL au făcut urgent pasul înapoi atunci când procurorii le-au spus că au o treabă cu ei. Când își vor regla treburile cu procurorii și instanțele de judecată vor avea două căi. Dacă vor câștiga și vor fi dovediți nevinovați și vor dori să mai facă politică, vor reveni în partid. Dacă vor fi găsiți vinovați, se vor despărți de PNL. Simplu.

Dar Iohannis nu s-a mulțumit cu atât. Întrebat de legea celor 100 de taxe eliminate a fost tranșant, pe undeva mai aproape de ce a afirmat Dacian Cioloș. Agerpres.
Să știm în 2016 cum vor evolua taxele și impozitele până în 2026 — asta înseamnă predictibilitate. Nu venim în ajun de alegeri și schimbăm toată arhitectura taxelor și impozitelor numai așa că unul crede că dă bine la popor. Dă foarte prost, fiindcă oricine în România și-a dat seama, între timp, că nu așa se abordează lucrurile. Ele trebuie discutate, răsdiscutate, evaluate, măsurate și atunci putem să ne gândim, da, ok, haideți să reducem câteva taxe pentru că sunt birocratice și nu avem nevoie, haideți să lăsăm altele. (...) Cum își imaginează cineva că această chestiune, care nu a fost rezolvată în ultimii ani, se rezolvă într-o săptămână renunțând la taxa radio-tv. Poate este bine, poate e rău. Fără o evaluare și fără un plan pe termen lung nu se pot dezvolta lucrurile. Această modalitate heirupistă este fundamental contraproductivă și dăunătoare României
Aici, fără nici o discriminare, intră toate partidele parlamentare. Inclusiv PNL. Da, scazi taxele nefiscale dar trebuie să mai și judeci când o faci.

Bine observa cineva că aceste taxe nefiscale au în spate o filosofie administrativă. Au chiar mai mult decât una administrativă, au chiar una de politică națională. Elimini taxa de mediu, elimini programul „Rabla” - cel prin care stimulezi înlocuirea parcului de mașini -, elimini programul „casa ecologică” - cel prin care stimulezi folosirea energiei regenerabile. Ca să dau doar un exemplu. Bașca faptul că renunți la televiziunea de stat care, ce să vezi, nu ai voie să o finanțezi de la bugetul de stat în integralitate.

Legea este populistă. Iar toate partidele au votat-o pentru a prinde voturi. În fond, este o lege idioată. Iar partidele nu au scuze.