vineri, 14 octombrie 2016

Cioloș și o parte dintre miniștri vor să continue ! Se formează axa reformatoare Klaus Iohannis-Dacian Cioloș-PNL !



Cioloș își va prezenta propriul program partidelor care sunt dispuse să îl susțină. Am scris la plural „partide” deși este vorba despre un singur partid, PNL dar propaganda „societății civile” vorbește fără nici o jenă despre un partid care încă nu există, adică despre USR.

Din declarația de mai sus, avem confirmarea că unii miniștri vor candida pe listele unor partide. Care or fi acelea ?

Din neant, apare o declarație a lui Vasile Dâncu că s-a răzgândit și vrea să fie prim-ministru. El vrea. PSD vrea ? Dacă mă iau după o declarație a infractorului Liviu Dragnea, observ că PSD a înmuiat tonul cu privire la „mușchii lui Iohannis”. Au priceput că nu îl pot obliga pe Iohannis să îl desemneze pe Dragnea chiar de vor veni cu 60% majoritate în Parlament. Așa că au lăsat pentru viitor o idee care a mai umblat pe aici pe la noi cu sorcova: modificarea Constituției astfel încât partidul care obține cele mai multe voturi să desemneze premierul. Președintele fiind scos din postura de „apărător al Constituției” ! Declarația lui Dâncu mă duce la o constatare care nu îmi aparține, deși am speculat și eu pe ea. Dâncu este soluția PSD dacă nu vrea să se joace cu Iohannis de-a cine este mai mare și mai tare.

Dacian Cioloș nu a ales un partid și nici nu îl va alege. Vrea să fie el ales de un partid. Evident, primul pe listă este PNL. Un „apendic” al GDS-SAR-ONG-uri, numit USR, este băgat în seamă cu forța. PNL a și dat deja un răspuns prin Alina Gorghiu, pe pagina ei de facebook:

Alina Gorghiu
3 ore ·
E corectă şi aşteptată decizia lui Dacian Cioloş de a-şi continua proiectele începute. Pentru PNL, ele nu sunt o noutate. Este ştiut că noi le-am susţinut în tot acest an. Evident că trebuie să-i cunoaştem întreaga platformă, dar în măsura în care putem regăsi priorităţile PNL - o economie competitivă, o administraţie modernă, sisteme de educaţie şi sănătate în pas cu timpurile, o politică inteligentă de investiţii publice şi, în general, un stat cinstit cu cetăţenii săi – atunci, se confirmă drumul comun. E nevoie de un parteneriat solid pentru ca, după 11 decembrie, România să meargă doar înainte, iar eu cred în axa reformatoare Klaus Iohannis-Dacian Cioloş-PNL.

Loc de întors nu mai este. Cu sau fără susținerea parlamentară a „novicelui” USR. Având în vedere declarațiile USR-iștilor de seamă, „recomandările” din presa de partid a USR - Revista 22 fiind vârf de lance -, susținerea USR este foarte posibil să devină o vorbă'n vânt. Ei au alte interese, iar Cioloș nu prea dă semnale în ultimul timp că ar fi un globalist. Ba, chiar este un pic naționalist, din moment ce capitalul autohton și exploatarea resurselor țării în interesul național sunt linii de bază ale gândirii sale politice. Din moment ce inclusiv proiectul științific de la Măgurele este văzut ca o parte componentă de dezvoltării naționale și nu al dezvoltării globale ! Așa că, de vor ajunge prin Parlament, USR-iștii sunt, după părerea mea, viitorii adversari ai unei guvernări Cioloș !

Probabil că de săptămâna viitoare vom ști care miniștri au decis să meargă mai departe cu actul guvernării și care nu. Eu sunt gata să accept ideea că miniștrii care se vor duce către PNL sunt și pe lista scurtă a lui Dacian Cioloș pentru ministerele în care și-au început programele. Este absolut logic ca PNL să accepte premierul și echipa pe care o vrea, oamenii cu care el se simte în siguranță privind punerea în aplicare a unui proiect politic. Nu mai are importanță nivelul de notorietate pe care îl au unii miniștri (este o temă falsă !), are însă mare importanță rezultatul muncii lor mai ales acolo unde el  nu este vizibil.

Am ajuns la un cuvânt care îmi provoacă niște „vorbe dulci” pentru cei care ar reclama, cu patos, exemple de bună guvernare la Cioloș și echipa.

Am văzut niște jurnaliști cu o întrebare „la popor”. Câte degete au inuiții la o mână ? Iar poporul, ei bine, poporul îl confirma pe Traian Băsescu: școala românească scoate tâmpiți !

Dacă îmi mai aduc aminte și faptul că peste 40% dintre români sunt convinși că Pământul este plat, mă întreb: cărui popor să îi arate Cioloș că a făcut bine ?

A, sunt unii pe facebook care reclamă violent că sunt cuprinși de inteligență pentru că știu să scrie și să citească și au conturi pe rețelele de socializare ? Sunt. Desigur că sunt. Numai că au la fel de multă pricepere ca „poporul” care răspundea la întrebarea cu inuiții.

Deocamdată este bine. Este încă bine pentru ziua de astăzi. Pentru ziua de mâine însă, partidele trebuiau să se apuce de treabă de ieri.

Niciun comentariu: