duminică, 27 noiembrie 2016

Paradoxul guvernărilor PSD: calitatea învățământului scade dar a crescut numărul „lucrărilor științifice”.

Capodoperă a gândirii celebrei Ecaterina Andronescu, învățământul românesc poate fi introdus în Cartea Recordurilor pentru paradoxul din titlu. Nu este singurul paradox ! Mai avem unul ! Producem absolvenți, de școli generale, de liceu, de facultate dar în loc să îi vedem în economie și în administrația publică îi vedem în rândul celor care primesc ajutoare sociale. Practic, avem un învățământ degeaba. Îl plătim, pentru că este de stat, dar nu ne dă decât diplome. O nimica toată.

Culmea-culmilor ! Ecaterina Andronescu este iar cap de listă la alegerile parlamentare la Senat din partea PSD. Vrea să își ducă „opera” mai departe. Se pare că mai este câte ceva de distrus în învățământul din România. Chiar dacă este inculpată în dosarul Microsoft 2 !

Ministrul  Justiției, Raluca Prună, este în război cu politicienii care și-au bătut joc nu doar de învățământ ci și de legile țării, în general.


AgerpresPrună: Calitatea învățământului scade, dar avem un nivel mare de lucrări 'așa-zis științifice' scrise în penitenciare

Raluca Prună se referă la „marea ei durere”, și bine face. Paradoxul are componenta asta comică, a lucrărilor științifice „de penitenciar”. Componentă existentă prin grija parlamentarilor PSD ! Se pare că sunt cei mai interesați de existența ei.
Eu cred că suntem într-o țară, suntem într-o societate care trebuie să se întrebe ce anume vrea să facă. Pe de-o parte, avem foarte, foarte mulți doctori, avem un nivel foarte mare de lucrări așa-zis științifice scrise într-un mediu penitenciar, despre care cu toții recunoaștem că are condiții precare. Pe de altă parte, iată, noi am dat un examen la Ministerul Justiției și vă spun foarte sincer că este foarte greu să poți să selectezi pe cineva. Deci, calitatea învățământului în Romania pe de o parte scade, pe de altă parte avem nenumărați doctori, cu pretenția de a scrie lucrări cu caracter științific. Eu am încercat să abrog această prevedere. Rămân la părerea că nu este locul cercetării științifice în penitenciar
Ce vrem să facem ? Chiar așa ! Cum este posibil să nu ai ce selecta în urma unui examen la un minister ? Când ai atâtea facultăți de drept în țară ? Când ai atâtea facultăți economice ? Cum este posibil ? Ce naiba au învățat tinerii care s-au prezentat la examen în acele facultăți ?  Cum este posibil să crezi că un deținut, supus unui program de penitenciar, poate desfășura o activitate științifică ? Științifică, nu meditație ! Cum este posibil să crezi că un deținut poate fi la curent cu cercetarea științifică la nivel național și internațional pentru ca la rândul lui să emită o teorie pe care o expune într-o lucrare ? Urmărind, periodic, emisiunile de la Antena 3, România Tv, Realitatea Tv, B1 Tv sau Trinitas Tv nu se informează în domeniul științei ci, cel mult, în domeniul can-can-ului politic sau confesional.

Culmea, după ce a propus modificarea legii astfel ca „cercetătorii științifici din penitenciar” să beneficieze de maxim 20 de zile de reducere a pedepsei pentru oricâte „lucrări științifice” au creat în penitenciar, Comisia parlamentară pentru „drepturile omului” au modificat, în unanimitate (?!) propunerea Ministerului Justiției și au stabilit câte 20 de zile pentru fiecare „lucrare științifică”. Au revenit la vechea reglementare care a permis reducerea pedepselor pentru „oamenii de știință” ca Gigi Becali.
Dar suntem într-un joc democratic, a trebuit să țin seama de opinia Ministerului Educației, de opinia Consiliului Superior al Magistraturii, de opinia unor părți din societate, care au spus că acesta este un drept pe care cei care se află în detenție îl au și am redus beneficiul la 20 de zile, deci 20 de zile câștigate, indiferent de numărul de lucrări științifice. Bun, acum rămâne de văzut ce se va întâmpla în Parlament. O primă încercare, care pentru mine a fost dezamăgitoare, și nu ascund asta, a fost să văd că în Senat, în Comisia pentru drepturile omului, în unanimitate, s-a votat da, 20 de zile, dar nu pentru toate lucrările, ci pentru fiecare lucrare. Deci, după un ciclu întreg în care am discutat și am dezbătut aceste lucruri și am fost de acord toți în societate că lucrări precum 'Zborul frânt' nu pot fi lucrări științifice, ne întoarcem la punctul zero și, prin aleșii pe care-i avem, dăm beneficii care sunt disproporționate de alte beneficii date de lege, pentru persoana care este în detenție și muncește, de exemplu. Păi, dacă la patru zile de muncă primești o zi liberă, cred că la o lucrare științifică, 20 de zile, în condițiile în care noi statistic vorbind, am avut persoane care au scris 10 lucrări științifice pe an, cred că este o disproporție extraordinar de mare
Sunt probleme grave pe care trebuie să le înțelegem, să ni le însușim (noi le-am creat prin votul dat celor din PSD sau alte formațiuni politice foarte înrudite cu acesta !) și să ne corectăm alegerea.

Analfabeții funcționali „scriu lucrări științifice”, posesorii de titluri universitare declară „scrierile de penitenciar” lucrări științifice, instanțele sunt obligate de textul legii să constate că „lucrarea” este științifică pentru că un individ cu titlu universitar o declară ca atare, ne umplem bibliotecile cu lucrări științifice iar nivelul de cultură științifică scade. Degeaba avem oameni de reală valoare care fac muncă în domeniul științei, statistica spune că cercetarea științifică din România este multă dar nesatisfăcătoare, este nulă, pentru că o lucrare reală, de mare valoare științifică este dominată copios de nulitățile comise în penitenciarele din România. Așa pierdem ce producem valoros și facem loc la tâmpenii.

Ecaterina Andronescu este veriga de bază a dezastrului din învățământul românesc. Ea și PSD ne-au distrus. Aceasta le este menirea.

Niciun comentariu: